چگونه تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم؟

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با همکاری راهداری و نیروی انتظامی به همراه مردم می توان تصادفات جاده ای را در ایام نوروز کاهش داد.

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با سادس، درباره تمهیداتی که برای امنیت سفر در ایام نوروز باید اندیشیده شود، بیان کرد: به منظور تامین امنیت و ایمنی جاده‌های شهرهای مسافرپذیر در ایام نوروز و جلوگیری از وقوع تصادفات لازم است که هم راهداری و هم نیروی انتظامی تلاش خود را به کار گیرند، اگر نقاطی از راه ها نیازمند ترمیم یا اصلاح است باید قبل از آغاز سفرها اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید تمام تلاش به کار گرفته شود تا در نقاط حادثه خیز جاده‌ها ایمنی به بالاترین حد ممکن برسد. ایستگاه‌های سیاری که پلیس در جاده‌ها برپا می‌کند خود عامل موثری در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در طول سفر و در جاده‌ها است. خود رانندگان نیز باید تدابیر لازم را داشته باشند و با استراحت کافی به رانندگی بپردازند.

مردم در سفرهای نوروزی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنند

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به شیوع بیماری کرونا نیز ضرورت دارد مردم پروتکل‌های بهداشتی را در سفر رعایت کنند. بهتر است مردم در گردهمایی‌ها و تجمع‌ها در ایام سفر کمتر حضور داشته باشند و چه در زمینه مصرف مواد غذایی و چه در زمینه استفاده از ماسک مردم باید به نکات بهداشتی و پروتکل‌ها توجه داشته باشند. با رعایت پروتکل‌ها است که مردم می‌توانند سفری ایمن و خوشی را تجربه کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *