برگزاری همایش انگیزشی ویژه دانش‌آموزان مستعد مناطق کم برخوردار

با حضور مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش، نخستین همایش انگیزشی ویژه دانش آموزان مستعد مناطق کم برخوردار برگزار شد.

به گزارش سادس، حجت الله الماسی، با حضور در همایش انگیزشی ویژه دانش آموزان مستعد منطقه ماهیدشت کرمانشاه، با اشاره به اینکه نقش مردم استان کرمانشاه در جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل بوده و لذا باید به این استان به طور ویژه توجه شود، اظهار کرد: همه مسئولان وزارت آموزش و پرورش با حمایت فرهنگیان عزیز، باید برای رسیدن به تعلیم و تربیتی که مدنظر اسناد بالادستی و سندتحول بنیادین است، به ویژه در مناطق محروم کشور تلاش کنند.

الماسی با بیان اینکه باید مناطق کم برخوردار از نظر علمی به جایگاه واقعی خود برسند، گفت: در راستای رسیدن به این هدف، در گام نخست، سعی داریم کلاس‌های هوشمند را در مناطق محروم راه اندازی کنیم. تا تمام دانش آموزان این مناطق، مانند سایر مناطق برخوردار کشور از امکان دسترسی برابر به بستر مجازی، بهره مند شوند.

وی افزود: با توجه به تغییر مسیر دستگاه تعلیم و تربیت از تربیت تک ساحتی به تربیت تمام ساحتی، ایجاد هنرستان های مجهز در مناطق محروم کشور و توجه به مهارت آموزی دانش آموزان ضروری به نظر می رسد که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی گفت: در راستای ارتقای بنیه علمی دانش آموزان مناطق کم برخوردار کشور، با رایزنی های انجام شده، موفق به ایجاد زیرساخت های لازم برای برگزاری کلاس های آموزشی با اساتید برجسته کشور و به صورت رایگان شده‌ایم و امیدواریم برنامه‌های آموزشی این کلاس‌ها هر چه سریع تر در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی خطاب به تمام دانش آموزان به ویژه دانش آموزان مناطق کم برخوردار کشور گفت: با تحقیق و پژوهش در زندگی دانشمندان و صاحبنظران مشخص شده است که بیش از ۹۰درصد از افراد سرشناس که نام آنها در دنیا جاودانه شده است، از مناطق محروم بوده اند؛ برای مثال «سردار سلیمانی» در یکی از مناطق محروم کشور زندگی می کرد و امروز شاهدیم که دنیا از او به عنوان «دلیرمردی ماندگار» یاد می کند.

الماسی ادامه داد: مسئولیت پیشرفت هر فرد با خود اوست و نباید برای رسیدن به موفقیت بهانه تراشی کنیم، هر انسان دارای قابلیتی است که از طریق مشاوره شناخته می‌شود. باید هدف را مشخص کرده و در مسیر رسیدن به آن با صبر و حوصله پیش رفت.

وی، ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان مناطق محروم و روستایی را از اهداف برگزاری این همایش دانست و تصریح کرد: در برخی موارد دیده شده دانش آموزان مناطق روستایی به دلیل بهره‌مندی کمتر از امکانات، ممکن است انگیزه کافی برای موفقیت نداشته باشند به همین دلیل برگزاری این جلسات انگیزشی ضروری است.

الماسی برگزاری این همایش را آغاز یک کار جهادی در کشور دانست و گفت: در تلاشیم با تقویت زیرساخت‌های آموزشی و برگزاری کلاس های ویژه مشاوره آموزشی و علمی در مناطق محروم کشور زمینه ارتقا دانش آموزان این مناطق را فراهم کنیم.

شایان ذکر است، سلسله همایش های انگیزشی ویژه دانش آموزان مستعد مناطق محروم و کم برخوردار با حضور برجستگان و نخبگان آن منطقه، که سال‌ها در آن تحصیل کرده و هم اکنون به عنوان صاحب نظر، متخصص و دارای رتبه های برتر دانشگاهی در کشور مشغول به کار هستند، برگزار خواهد شد تا صاحبان اندیشه و متخصصان بومی، بتوانند با بیان نقطه نظرات و خاطرات خود، انگیزه‌ای برای دانش آموزان ایجاد کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این راستا نخستین همایش انگیزشی دانش آموزان در استان کرمانشاه، منطقه ماهیدشت برگزار شد و قرار است این همایش های انگیزشی برای تشویق بیشتر دانش آموزان در دیگر مناطق محروم و روستایی نیز برگزار شود.

در پایان این همایش از دانش آموزان برتر با اهدای جوایز، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *