من محمد کشاورز، از نسل طلایی فوتسال ایران + فیلم

من محمد کشاورز، از نسل طلایی فوتسال ایران + فیلم

سادس/اصفهان با کاپیتان دیروز گیتی پسندی‌ها که سال ۹۴ در سالن پیروزی و در بین هیجان و شور و هیاهوی هواداران، جام قهرمانی را بالای سر برد؛ اما این بار در خلوت سکوهای سالن پیروزی و تنها با حضور عده‌ای کم از رسانه‌ها، مسئولان و بازیکنان این بار خودش بود که روی دستان بازیکنانش بلند شد و جام را حسن‌زاده بالای سر برد. در سالن پیروزی و یکی از قدیمی‌ترین میعادگاه‌های فوتسال اصفهان با این ورزشکار به گفت‌وگو نشستیم.

فوتسالم از جام‌های رمضان قدیم شروع شد، زمانی که ۱۶ ساله بودم و به همراه تیم بازیافت در جام رمضان تهران که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، بعد از رفتن به خدمت سربازی دو پیشنهاد از تیم فوتبال فجر سپاسی و تیم فوتسال مقاومت شهر ری داشتیم و خوب قاعدتا با توجه به شرایط، تیم مقاومت را انتخاب کردم و این انتخاب مسیرم در فوتسال را آغاز کرد.

محمد کشاورز نامی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت؛ فوتسال ایران نام‌های بزرگی را به خود دیده، مصطفی نظری، محمدحیدریان، محمد طاهری، وحید شمسایی و البته محمدکشاورز؛ بازیکنی که در دوران خود با وجود شیطنت‌های ریزی که داشتند، اما کشاورز همیشه پسر خجالتی و کم حرف فوتسال باقی‌ ماند، خصلتی که هنوز هم در مربیگری‌اش کنار زمین می‌توان دید.

محمد کشاورز را معرفی کنید؟

من، محمد کشاورز- متولد ۱۴ تیرماه سال ۱۳۶۱- بچه شهر ری و  ۳ خواهر و ۳ برادر هستیم، من تنها ورزشکار حرفه‌ای خانواده‌ام و بقیه مشغول تحصیل و کارهای خودشان هستند. حدود ۱۲ سال با افتخار با تیم‌های فولاد ماهان و گیتی‌پسند در خدمت مردم خوب اصفهان بودم و حدود ۲۰ سال از فعالیت حرفه‌ای من در فوتسال می‌گذرد و ۱۵ سال هم با افتخار در خدمت تیم ملی بودم.

چه چیزی شما را به سمت فوتسال کشاند؟

۱۷ یا ۱۸ سال بودم که کم‌کم باید آماده می‌شدم برای خدمت سربازی، آن زمان دو پیشنهاد از تیم فوتبال فجر سپاسی شیراز و تیم فوتسال بسیج ری تهران داشتم و تیم بسیج تهران را انتخاب کردم. زمانی که به تیم فوتسال شهرری آمدم در لیگ برتر بودم، آمدم به تیم مقاومت و ماندگار شدم و الان بیست و چند سال است که در فوتسال هستم.  البته ابتدای فوتسال من به جام‌های رمضان بر می‌گردد، مسابقات جام رمضان باشگاه‌های تهران در آن موقع در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد، آن موقع فکر می‌کنم ۱۶ ساله بودم و در تیم بازیافت تهران بودم. این روند ادامه پیدا کرد تا رسیدم به زمان خدمت سربازی که جریانش را گفتم و در لیگ بودم تا الان که همچنان هستم.

و بعد از سربازی …

بعد از سربازی یک پیشنهاد خیلی خوب از تیم شن‌سای ساوه، تیمی که متاسفانه الان نیست، داشتم در همان دوران بود که به تیم ملی هم دعوت شدم، شن‌سا در زمان خودش جز بهترین‌های لیگ و کشور بود، تیم بسیار خوب با بازیکنان باکیفیت، ۳ سال در آن تیم بازی کردم، بعد از آن بازیکن تیم‌های شهید منصوری قرچک، فولادماهان، تاسیسات دریایی و گیتی پسند و تیم‌های دیگر بودم. در طول این سال‌ها مقام‌های زیادی از جمله بازیکن سال، بازیکن اخلاق، بازیکن سال آسیا و … را گرفتم.

بخش زیادی از موفقیت‌هایم را مدیون مربیانی هستم که داشتم و همچنین بازیکنانی که در کنارم بودند، من خیلی خوش شانس بودم که در این مدت با آدم‌های حرفه‌ای زیادی کار کنم و اتفاقات خوبی هم برایم افتاد. سال ۲۰۱۱ مرد سال آسیا معرفی شدم، خیلی خوشحال کننده بود و در مجموع تمام این سال‌ها اتفاقات خوب و بد در فوتسال زیاد داشتم، اما افتخاراتی که داشتم را مدیون دو گروهی که گفتم هستم.  

دوره شما به نوعی نسل طلایی فوتسال ایران بود، بازیکنانی مثل حیدریان، نظری، طاهری، شمسایی و…و البته مربیگری حسین شمس.

یکی از نسل‌های طلایی ما سال ۲۰۰۸ و کمی قبل تر از آن بود، سالی که تیم ما به جام جهانی رفت و نتایج خوبی گرفت. در آن نسل نظری، شمسایی و طاهری و بازیکنان بزرگی که زیاد هم بودند، حضور داشتند، در فوتسال سال درخشان زیاد داشتیم، یکی از سال‌های درخشان فوتسال که عملکرد خوبی داشتیم و فوتسال کامل به چشم آمد سال ۲۰۰۸ بود، یک تیم استثنایی با سرمربیگری حسین شمس. حسین شمس یکی از بزرگان فوتسال کشورمان است، استاد به تمام معنایی که فکر می‌کنم بازیکنان زیادی زیر دستش پرورش پیدا کردند، ایشان یکی از استخوان خورد کرده‌های فوتسال ایران است و برای من شاگردی شمس افتخار بود.

من محمد کشاورز، از نسل طلایی فوتسال ایران + فیلم

سال ۹۴ و قهرمانی گیتی پسند

سال ۹۴ سال قهرمانی گیتی پسند بود، سال خوبی داشتیم و اگر اشتباه نکنم کاپیتان گیتی پسند بودم، تیم بسیار خوبی داشتیم و خاطرات خوبی از آن سال دارم، اما چون زمان زیادی از آن گذشته بیشترش را فراموش کردم؛ بهترین خاطره بالا بردن جام در اصفهان بود که در همین سالن پیروزی اتفاق افتاد و خیلی دلچسب بود. 

مقطعی از تیم ملی خداحافظی کردید که خیلی‌ها گفتن بخاطر خط خوردن مصطفی نظری و رابطه خوبی که با هم داشتید بود.

من جایی که ببینم، نمی‌توانم کمک کنم، نمی‌مانم؛ آن سال با وجود اینکه در لیست نهایی خسوس برای بازی‌های آسیایی بودم، احساس می‌کردم نمی‌توانم به تیم ملی کمک کنم و خودم انصراف دادم، جایی زوری نمی‌مانم، هرچند خسوس برای من احترام زیادی قائل بود، اما حس خودم این بود که نمی‌توانم به تیم ملی کمک کنم و بحث فرد دیگر یا انصراف برای خط خوردن کسی در میان نبود و از خسوس بابت دعوتم به تیم ملی تشکر کردم.

حضور مربیان خارجی در فوتسال ما چه تاثیری داشت؟  

مربیان خارجی که آوردیم مربیان خوبی بودند و زحمت خودشان را هم کشیدند، اما به نظرم می‌توانیم مربیان خیلی بزرگتری برای فوتسالمان بیاوریم، فوتسال ما یکی از برندهای دنیا است و برای برند باید آدم‌های بزرگ بیاوریم، افرادی مثل جوراندیرو خسوس و نفراتی که قبل از آنها آمدند مربیان خوبی بودند، اما فکر می‌کنم تیم ملی کشورمان تحت هدایت مربیان ایرانی نتایج بهتری می‌گیرند.

و وضعیت باشگاه‌ها در این مسئله چگونه است؟

بیشتر باشگاه‌های حرفه‌ای، فوتسال را دنبال می‌کنند و تنها سپاهان است که فوتبال حرفه‌ای دارد و وارد فوتسال هم شده است. گیتی پسند، سن‌ایچ ساوه و اکثر باشگاه‌هایی که در فوتسال هستند، اختصاصی فوتسالی هستند و تیم دیگری ندارند و اگر باشگاه‌هایی مثل سایپا، پیکان، استقلال و پرسپولیس در لیگ شرکت کنند لیگ داغ‌تر می‌شود.

نظرتان در مورد بحث صدور مجوز حرفه‌ای از طرف AFC و اینکه آیا این احتمال وجود دارد که باشگاه‌های فوتسال هم مثل فوتبال آسیب ببینند؟

به شدت از این مسئله استقبال می‌کنم، کاری که حرفه‌ای دنبال شود بسیار خوب است و فکر می‌کنم AFC فرصت چندساله به تیم‌ها بدهد، به نظر من خوب است و باید به دید مثبت به آن نگاه کنیم، هر چه تیم‌ها و باشگاه‌ها حرفه‌ای تر و سازماندهی‌شده‌تر باشند به نفع ما و فوتسال کشورمان است و سود آن را بازیکنان و تیم ملی در آینده می‌برند.

حضور قبلی شما در گیتی‌پسند به عنوان مربی- بازیکن بودید و این فصل با هدایت شما تیم قهرمان شد.

خیلی خوشحال هستم این اتفاق افتاد، بعد از پنج سال توانستیم با یک کار گروهی خوب قهرمانی را به اصفهان بیاوریم. واضح و شفاف می‌گویم این قهرمانی حق تیم ما بود. تیمی منسجم و کم‌نوسان‌ترین تیم در طول لیگ بودیم، این اتفاق به دلیل زحمات بازیکنان، کادر و حمایت‌های باشگاه بود، بابت این قضیه خیلی خوشحال هستم و فکر می‌کنم گیتی‌پسند به حق خودش رسید.

مسیر که از ابتدای فصل داشتید، گیتی‌پسند کم حاشیه یا بهتر است بگویم بی‌حاشیه بود و بسیاری حضور شما و آرامشی که دارید را موثر می‌دانند. 

من ۱۰ سال در این تیم و ساختار بودم و از خیلی از مسائل آگاه بودم، خیلی از تنش‌ها و چالش‌ها را می‌شناختم و سعی کردیم با آسیب‌شناسی ابتدای فصل، جلوی خیلی از مسائل را بگیریم، البته در این مسیر بچه‌ها هم کمک کردند، کاملا درسته، تیم کم حاشیه‌ای بودیم و بازهم فکر می‌کنم در اثر یک کار گروهی بود و کمی هم به شناختی که من از سیستم گیتی‌پسند و خود بازیکنان داشتم مربوط می‌شد، سال‌ها با این افراد بازی می‌کردم و همین کمک کرد تا بتوانم آرامش را به تیم برگردانیم.

من محمد کشاورز، از نسل طلایی فوتسال ایران + فیلم

سطح کمی و کیفی این فصل لیگ را چطور دیدید؟

بزرگترین نقطه ضعف امسال لیگ نبود، تماشاگران بود که این مسئله به دلیل حفظ سلامت خود مردم بود، شیوع ویروس کرونا موجب شد که فوتسالِ بدون تماشاگر را هم این‌گونه تجربه کنیم، خالی بودن سالن‌ها جذابیت لیگ را کم کرد، اما در مورد لیگ، لیگ سختی داشتیم، در چند سال اخیر عادت داشتیم که تیم گیتی‌پسند و مس‌سونگون از هفته هشتم و نهم خودشان را از بقیه جدا کنند و یک جنگ دو طرفه داشته باشند، اما امسال اصلا اینگونه نبود و تا هفته بیست و دوم، فکر کنم پنج تیم مدعی قهرمانی بودند که در لیگ بی سابقه بود، بودن پنج مدعی تا هفته‌های باقمیمانده لیگ نشان از سختی و نزدیک بودن رقابت‌ها بود.  

در مورد تیم‌های ریشه‌داری مثل شن‌سا که دیگر نیستند صحبت کنیم، چه باید کرد تا بتوانیم این تیم‌ها را نگه داریم؟

اینکه تیم‌ها می‌آیند و می‌روند ریشه در فرهنگ ما دارد، به رشته‌های دیگر از جمله بسکتبال و والیبال هم نگاه کنیم، این اتفاقات رخ می‌دهد، بانک سرمایه در والیبال تیم ریشه‌داری بود که دیگری خبری از این تیم نیست، بخش زیادی از آن بحث‌های مدیریتی است زمانی که فلان مدیر می‌آید، رشته یا تیمی که را دوست دارد، حمایت می‌کند. نفر بعدی که می‌آید اگر دوست نداشته باشد، حمایت نمی‌کند و این مشکلات ایجاد می‌شود، مشکلی که ما داریم این است که ضمانتی برای تیم‌هایی که به لیگ می‌آیند، وجود ندارد. مثلا آقای X وضع مالی خوبی دارد، یک تیم می‌خرد، چند سال در لیگ می‌ماند و بعد می‌رود بدون اینکه اتفاقی برای فوتسال ما رخ دهد، باید راهکاری طراحی کنیم که تیم‌ها ماندگار شوند. حضور تیم‌ها و رفتن آن‌ها بیشتر بحث‌های مدیریتی است که هیئت مدیره یا فدراسیون مشکلاتی به وجود می‌آورد، یادم است اختلافاتی که بین فولادماهان و دوستان در کمیته فوتسال ایجاد شد موجب انحلال این تیم شد، این قضیه به فوتسال ما ضربه می‌زند و هیچ ارتباطی با بازیکنان ندارد.

از مربیانی هستید که به جوانان توجه دارید، تا چه اندازه تیم‌های پایه باشگاه را رصد می‌کنید؟

باید بگویم به طور کامل تیم‌های پایه را زیر نظر داشته و داریم، توانستیم بازیکنان خوبی را به تیم بزرگسالان اضافه کنیم، دو بازیکن از تیم جوانان به تیم بزرگسالان اضافه شدند که در تمرینات کنار ما بودند. حضور بازیکنان جوانان در تمرینات گیتی‌پسند کم سابقه بود، مهدی مهدیخانی، بهزاد رسولی و مسعود یوسف و یکی دو نفر دیگر که پا به پای بازیکنان بزرگ تیم آمدند و کم نگذاشتند. خوشحالم که به آن‌ها فرصت بازی در لیگ برتر را دادیم و هر زمان که از آن‌ها استفاده کردیم، عملکرد راضی کننده‌ای داشتند.

جشن قهرمانی برگزار شد، ادامه مسیر برنامه‌های گیتی پسند برای فصل آینده و بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا چیست؟

بعد از قهرمانی باید به سرعت برنامه‌ها را جلو ببریم، چرا که گیتی‌پسند سال آینده باید در دو بخش لیگ داخلی و جام باشگاه‌های آسیا بجنگد، البته در بخش رقابت‌های آسیایی دیگر گیتی‌پسند اصفهان نیستیم و گیتی‌پسند ایران هستیم، از همه می‌خواهم که به گیتی‌پسند کمک کنند تا نماینده شایسته‌ای باشیم. کار بسیار سختی داریم، خوشبختانه گیتی‌پسند سوابق بین المللی زیادی دارد و دو مرتبه در این فضا و مسابقات بوده است. امیدوارم با یک برنامه‌ریزی خوب و از دست ندادن زمان بتوانیم نماینده شایسته‌ای در آسیا باشیم. ۱۰ مرداد تاریخی است که به ما برای بازی‌های آسیایی اعلام کردند، حدود پنجاه روز قبل آن تمرینات را با چند روز دیرتر یا زودتر شروع خواهیم کرد و تا آن زمان تکلیف تیم را مشخص خواهیم کرد و با قدرت کارمان را جلو می‌بریم و می‌دانیم کار سختی داریم.

سال‌ها در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به‌عنوان بازیکن بودید و این فصل به‌عنوان سرمربی یک تیم، چه احساسی دارید؟  

فضای بازی کردن با فضای مربیگری کاملا فرق دارد، من بارها و بارها به عنوان بازیکن در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردم، اما بحث مربیگری کاملا متفاوت است. اولین بار است که به عنوان مربی در فضای جام باشگاه‌ها حضور دارم. حتما نظر بزرگان خود را در این عرصه خواهم پرسید و مشورت خواهم کرد، امیدوارم که بتوانم باری که بر دوشم است و به من سپرده شده را به خوبی به منزل برسانم.

من محمد کشاورز، از نسل طلایی فوتسال ایران + فیلم

نگاهی به تیم ملی داشته باشیم، رفتن ناظم الشریعه و آمدن شمسایی و کمیته فوتسالی که مسئول مشخصی ندارد …

متاسفانه مقداری در کمیته فوتسال وضعیت مشخص نیست، به آقای ناظم الشریعه و همکارانش خسته نباشید می‌گویم که نهایت تلاش خود را برای فوتسال ملی کشورمان انجام دادند و تبریک به وحید شمسایی و همکاران. امیدوارم با دانش و تجربه‌ای که دارند، بتوانند در این پست موفق باشند. تنها می‌توانم، بگویم تیم ملی نیاز به حمایت و سازماندهی دارد. شرایط کمیته فوتسال نامشخص است که امیدوارم به سرانجام برسد.  

می‌توانیم، بگوییم هنوز قدرت اول آسیا هستیم یا باید احساس خطر کنیم؟ 

در این که کشورها و تیم‌ها به ما نزدیک شدند، شکی نیست، تیم‌ها کار کردند به ما نزدیک شدند. تیم‌های خوبی در آسیا داریم، اما اعتقاد دارم همچنان قدرت بلامنازع فوتسال آسیا هستیم. اعتقاد دارم جوان‌گرایی و پشتوانه‌سازی در تیم ملی خیلی کُند انجام شده است، اما نظرم این است که اصل پشتوانه‌سازی و جوان‌گرایی باید در باشگاه‌ها انجام شود، بازیکنان در باشگاه‌ها می‌توانند رشد کنند و بعد در خدمت تیم ملی باشند.   

کمی فضا را متفاوت کنیم، متاهل هستید و یک دختر دارید، چقدر برای خانواده زمان می‌گذارید؟

حقیقتش خیلی‌کم، چرا که درگیر کار و مسابقه هستم و بیشتر بارِ بچه و زندگی بر دوش همسرم است که باید از او تشکر کنم، تا جایی که بتوانم در کارهای خانه کمک کنم، اما واقعیت قضیه این است که کمی تنبل هستم و فرصت هم نیست. دوری از دخترم خیلی سخت است، اما فضای مجازی کار را راحت کرده و تصویری ارتباط داشته و صحبت می‌کنیم. در مجموع شرایط سخت است، کمتر می‌توانم به خانواده برسم و اینکه کمتر کنار آن‌ها هستم و این اقتضای کارم است. 

شخصیت شما؛ خجالتی، آرام و البته شوخ طبع …  

در مورد شخصیت کلی من که باید بقیه نظر بدهند، اما کلا حس می‌کنم آدم آرامی هستم، دیر عصبانی می‌شوم، سعی می‌کنم که فضا را کنترل کنم و البته کمی خجالتی هستم، در فضاهای جدید کمی خجالتی هستم. در یک جمله آدم آرامی که اهل سر و صدا نیستم و البته کمی شوخ طبعی را در خودم دارم.  

من محمد کشاورز، از نسل طلایی فوتسال ایران + فیلم

۱۲ سال در اصفهان بودید، فضای زندگی در اصفهان چطور بوده؟

خیلی خوشحالم که این افتخار نصیبم شد که در اصفهان باشم، این را از صمیم قلبم می‌گویم مردم اصفهان از ۱۲ سال پیش به من همیشه لطف داشتند. زمانی‌که در گیتی پسند بازی می‌کردم و یا الان زمانی که بیرون من را می‌بینند لطف دارند و نمی‌دانم چگونه از آن‌ها تشکر کنم، جز خوبی و مهربانی چیزی از آن‌ها ندیدم و بی‌نهایت از آن‌ها سپاسگزارم.

نزدیک عید است، نوروز برای شما چه معنایی دارد و اهل خانه تکانی هستید؟

عید برای من بیشتر معنی نویی و تازگی دارد، خیلی هم اهل خانه تکانی و در کل کار خانه نیستم، کمی تنبل هستم، اما اگر کاری از دستم بربیاد، انجام می‌دهم.

 از بین اقلام موجود در سفره هفت سین کدام را دوست دارید؟ 

سفره هفت سین فضای عید، نویی و تازه ای داره و سبزه و سکه سفره را دوست دارم، به سفره هفت سین برای خودم یک توپ ورزشی می‌گذارم، قشنگه.

شنیدیم پلی استیشن باز قهاری هستید، تیم مورد علاقه شما چیست و اگر فوتسال هم در این فضا بود، چه کسانی را در ترکیب تیمتون قرار می دادید؟ 

قبلا قهار بودم، الان اینقدر بازی نکردم، بازیکنان تیم بهتر از من بازی می‌کنند و همه از من می‌برند، قبلا که فرصت بیشتر بود و بازی می‌کردم ولی الان نه، هیچ حرفی برای گفتن ندارم. در فضای واقعی تیم منچسترسیتی را خیلی دوست دارم، همیشه منچسترسیتی و بارسلونا را انتخاب می‌کردم، زمانی که مسی در آن بود تیم قوی بود. بازیکنان ایرانی این قدر خوب و زیاد هستند که انتخاب از بین آن‌ها سخت است، ولی اگر به خودم بود، بچه‌های گیتی‌پسند را انتخاب می‌کردم که بهترین‌های ایران هستند. البته فالکائو بازیکن مورد علاقه من است، تیم ملی بزریل و گابریل یا شوماخر. بازیکن خارجی خوب هم زیاد هست، اما ازیکنان خودم را بیشتر دوست دارم.

در دورانی که بازی می‌کردید کدام بازیکن بیشتر اذیتت می‌کرد؟

محمدطاهری، واقعا آدم را کلافه می‌کرد، آدم شوخی هست، خیلی با هم رفیقیم، ولی برخی مواقع اینقدر شوخی می‌کرد که کلافه می‌شدی.  

وضعیت آشپزیتون چطوره؟

آدم شکموییم(باخنده و همون خجالت خاص خودش) و چون بیشتر مواقع تنها زندگی می‌کنم، آشپزی را یاد گرفتم. باقالی پلو دوست دارم که خودم نمی‌توانم بپزم، اما چیزی که خودم درست می‌کنم و خیلی خوشمزه و عالی می‌شه ماکارونی هست و اگر مهمان هم داشته باشم ماکارونی درست می کنم.

غذاهای اصفهانی را تست کردین، نظرتون؟ (بریونی، خورشت ماست و یا دوغ و گوشفیل)

همه را تست کردم، دوغ وگوشفیل را چند روز پیش بعد از دوازده سال تست کردم، فکر می‌کنم ترکیب ترش و شیرین خیلی مزه جالبی نیست، بقیه غذاهای اصفهانی را دوست دارم و هم می‌خورم.

پاتوق در اصفهان؟  

ندارم زیاد اهل بیرون رفتن نیستم، یا تمرینم یا خونه هستم.

من محمد کشاورز، از نسل طلایی فوتسال ایران + فیلم

تک کلمه‌ها با سرمربی محبوب گیتی پسندی‌ها

فوتبال یا فوتسال؟ فوتسال 

فوتسال؟ عشق 

حسین شمس / استاد 

مصطفی نظری/ صخره 

وحید شمسایی /اسطوره 

علی افضل /عاشق کارش 

فدراسیون فوتبال / کم تحرک در مورد فوتسال

گیتی پسند/ عشق 

علیرضا جنتی /مرد دلسوز ورزش

پوریا جنتی / مدیر جوان 

کلاس مربیگری/ جذاب

رضا صادقی / استاد 

زاینده رود / بی آب چی بگم، به نظر من در مورد زاینده‌رود سخت است در یه کلمه حرف زد، زمانی که به اصفهان آمدم زاینده رود اینقدر آب داشت و قشنگ بود که آدم کِیف می‌کرد، اما الان آدم در مورد زاینده‌رود با ناراحتی صحبت می‌کند، دوست ندارم در مورد زاینده رودِ خشک صحبت کنم و امیدوارم همیشه پرآب باشد.

من محمد کشاورز، از نسل طلایی فوتسال ایران + فیلم

علی طاهری/ یکی از بنیان‌گذاران فوتسال در اصفهان 

رسانه‌ها / زحمت کش و در تیر رس

داوران/ قشر مظلوم

اخراجم شدین؟  نه اصلا، با دوتا کار بوده، اما این که مستقیم باشه، اصلا نداشتم. مثلا در یک بازی نیمه اول خطا کردم نیمه دوم هم باز خطا و اخراج

سخت‌ترین مصدومیت؟  بازی با روسیه در نیمه نهایی جام جهانی که به شدت آسیب دیدم و سوم و چهارمی با پرتغال را از دست دادم.

پیشنهاد برای سفر؟ فضای کیش را دوست دارم، آرامش خاص دارد، جدا از شمال کشور که با توجه به اینکه تهران هستیم نزدیک است.

و شاه عبدالعظیم / شاه عبدالعطیم که خیلی باحاله و عاشقانه دوستش دارم و همین طور شهر ری، هرزمان وارد فضای آنجا می شم احساس می‌کنم وارد سرزمین مادری شدم.  

اهل فیلم دیدن هستین؟ کم وبیش آخرین فیلم دیدم ماتریس ۴ بود 

سریال چی؟ زخم کاری 

بازیگر مورد علاقه؟جواد عزتی

کتاب؟ بیشتر کتاب‌هایی که مرتبط باکارم باشه 

و حرف آخر...

تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در این سال‌ها کنار من بودند و تمام موفقیت‌هایی که داشتم به دلیل کارگروهی بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *