مشارکت مرزبانی ایران در تامین امنیت جام‌جهانی قطر/ با هیچ یک از کشورهای همسایه مشکل نداریم

مشارکت مرزبانی ایران در تامین امنیت جام‌جهانی قطر/ با هیچ یک از کشورهای همسایه مشکل نداریم

فرمانده مرزبانی انتظامی کل کشور از آمادگی برای تامین امنیت دریا در ایام برگزاری جام‌جهانی قطر خبر داد.

به گزارش سادس، سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر مرزبانی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: ما با همسایگانمان یک دیپلماسی فعال داریم و با برخی از آنها حتی تعامل و تفاهمنامه همکاری هم داشتیم و این موارد را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در قطر گفت: در آذرماه وهمزمان با برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر  امنیت دریا را بیش از گذشته تامین خواهیم کرد و وقتی این موضوع را به آنها گفتیم از این موضوع استقبال کردند.

گودرزی همچنین گفت: به عنوان مثال در مورد قایق‌های صیادی و … که بعضا وارد آب‌های سرزمینی کشورهای همسایه می‌شدند ، ما با تعاملی که داریم آنها را آزاد خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر اینکه با هیچ یک از کشورهای همسایه مشکلی نداریم، گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی با تمام کشورهای همسایه داریم. بعضا دو یا سه مورد هم بداخلاقی‌هایی از سوی برخی کشورها رخ داد که بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم وسریعا موضوع حل شد. خوشبختانه دیپلماسی مرزی ما فعال است و قوانین مرزی هم بسیار محکم است.

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات انجام شده از سوی مرزبانی در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از اتباع غیرمجاز را از مرزها طرد کردیم که از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر از سوی مرزبانی شناسایی شده و مابقی از سوی دستگاه‌های دیگر شناسایی شده‌اند؛ اما با توجه به قانون از سوی مرزبانی به کشور خود بازگردانده شده‌اند. عمده این موارد نیز مربوط به مرزهای استان‌های شرقی کشور بوده است.

برگزاری رزمایش مشترک ایران، روسیه وچین در دریای عمان

وی از برگزاری چندین رزمایش و مانور عملیاتی از سوی مرزبانی در مرزهای آبی و خاکی خبر داد و گفت: از جمله این موارد رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین در دریای عمان بود که ایران نیز نقش ناظر داشت.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *