دوره هاي بصيرت آموزش روح ولايي و معنوي نيروي انتظامي

دوره هاي آموزشي بصيرت را مي توان از اين منظر ارزيابي کرد که اهميت تقويت اين تعامل و ارتباط معنوي وعاطفي نيروي انتظامي با اساتيد و علماي حوزه علميه قم را دو چندان کرده است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، ديدار اخير فرمانده محترم نيروي انتظامي با برخي از علما ومراجع عظام تقليد در قم را مي توان جزو باقيات وصالحات نيروي انتظامي محسوب کرد.

انقلاب اسلامي ايران با شعارهاي محوري ايمان به خدا، حضور مردم و رهبري هاي داهيانه رهبرکبير انقلاب و بنيانگزار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) به پيروزي رسيد و اين نشان مي دهد که بنيان نظام جمهوري اسلامي و پايداري و قوام آن بر رهبري هاي ولايي و معنوي ايشان و خلف شايسته شان حضرت آيت الله خامنه اي ( مد ظله العالي) رهبر فرزانه انقلاب بنا شده است. در اين دوران همزمان با آن، توصيه هاي معنوي و ارشادي مراجع عظام تقليد و روابط تنگاتنگ علما ومراجع عظام تقليد با کارگزاران اجرايي و ستون و خيمه گاه انقلاب اسلامي يعني نظاميان و فرماندهان آنان از قداست خاصي برخوردار بوده وجمهوري اسلامي ايران را بيمه کرده است.

ديدار اخير فرمانده ناجا با علما و مراجع عظام تقليد خصوصا حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي وحضرت آيت الله مصباح يزدي، استاد اخلاق وحکمت حوزه علميه قم را مي توان در همين راستا ارزيابي کرد.

رکن بنيادين اين حرکت سازنده و تعامل اخلاقي ومعنوي مراجع عظام تقليد در اين سخنان فرمانده نيروي انتظامي قرار گرفته که در ديدار با حضرت آيت الله مصباح يزدي بيان داشتند «ناجا با توجه به گستردگي وتنوع مأموريت ها و وظايف محوله همواره نيازمند برگزاري دوره هاي آموزشي و اخلاقي بوده تا شاهد پليس شايسته و بايسته در طراز جمهوري اسلامي ايران باشيم.»

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، آنان که از دور دست برآتش داشتند و رهبري هاي کاريزماتيک حضرت امام راحل را درک نمي کردند، خواستار انحلال ارتش در تمام ارکان نظامي و انتظامي بودند. ليکن امام خميني (ره) با صلابت و استواري و آينده نگريدی بر بقاء ارتش و ارکان انتظامي کشور تأکيد داشته وحتي روز 29 فروردين ماه را بنام روز ارتش نامگذاري کردند.

همچنين حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب و فرماندهي کل قوا در امر قداست نيروي انتظامي مي فر مايند: «… همه کارها را مي شود براي رضاي خدا انجام داد، اما در کار شما خيلي راحت مي توان نيت الهي و قصد تقرب پيدا کرد.چون کار شما خدمت به جامعه و جمهموري اسلامي ونصرت اسلام است». البته در کنار فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي، اندرزها و توصيه هاي عالمان ديني به ارکان انتظامي کشور دلالت به رابطه عاطفي ومعنوي متقابل و دو سويه دارد و نيروي انتظامي بعنوان ارکان نظامي و امنيتي کشور مدام به اين تذکر و موعظه ها نيازمند است و برنامه ناجا با اعزام تمامي فرماندهان ونيروهاي خويش ار بالاترين تا پايان ترين رده براي طي دوره هاي آموزشي بصيرت را مي توان از اين منظر ارزيابي کرد و اهميت تقويت اين تعامل و ارتباط معنوي وعاطفي نيروي انتظامي با اساتيد و علماي حوزه علميه قم را دو چندان کرده است.

امروز مردم پليس را از خود و خود را از پليس مي دانند. تلاش هاي مجدانه نيروي انتظامي وتدابير مدبرانه فرماندهان ولايي آن به همراه ديگر ارکان نظامي و اطلاعاتي ، کشور عزيزمان ايران را به جزيره صلح وثبات در منطقه خاور ميانه تبديل کرده است . در اين راستا فرماندهي معظم کل قوا مي فرمايند «کار شما نيروي انتظامي، خدمت به جامعه است، خدمت به مردم است. خدمت به جمهوري اسلامي است.خدمت به اسلام است. نصرت اسلام است.» با اين اوصاف شايد بيان جمله پاياني اين گفتار ضروري باشد که تأکيد کنيم: کشور را در همه حال سياستمداران اداره کرده اند اما در بزنگاه ها ودر دوران جنگ وخطر، نظاميان و سرداران آن را نجات داده اند.

اميد است انشاء الله شاهد شکو فايي انديشه هاي نو وبي بديل در اين نيروي پر توان براي رضايت و محبت بيش از پيش مردم با شيم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *