تولید مواد اولیه دارو مزالازین، نقش مهمی در جلوگیری از خروج ارز دارد

سادس/آذربایجان شرقی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید مواد اولیه‌ی داروی مزالازین، نقش مهمی در جلوگیری از خروج ارز کشور دارد و با تامین آن، نگرانی در تامین این دارو نخواهیم داشت.

دکتر بهرام دارایی روز پنجشنبه، ۱۹ اسفند ماه، در آیین رونمایی از ماده اولیه دارویی مزالازین شرکت دانش بنیان جولیان کیمیا صنعت در دانشگاه علوم پزشکی تبریر اظهار کرد: با توکل بر خدا و امید به محققان بنا داریم برای تولید مواد اولیه‌ی داروهای خاص و ویژه کمک کنیم تا به تولید برسند و ظرفیت تولیدات داخلی ما را افزایش دهند.

وی ادامه داد: امیدواریم در پنج سال آینده با رسیدن به رکورد یک میلیارد دلار در صنایع دارویی کشور، جایگزین مناسبی برای نفت پیدا کنیم و بتوانیم با صادرات آنها، ظرفیت بزرگی در کشور ایجاد کنیم. 

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در رسیدن به این هدف ما را یاری می‌کنند و در دولت سیزدهم و به‌ویژه وزارت بهداشت، برای تسهیل کسب و کار جوانان و شرکت‌های دانش بنیان قدم‌های موثری برداشته می‌شود تا بتوان با کمک به آنها این راه را هموار کرد.

دارایی خاطرنشان کرد: توان تولید ۹۷ درصد داروها را در کشور داریم و تلاش می‌کنیم تا مواد اولیه مورد نیاز را با کیفیت‌تر و در مسیر درست تامین کنیم چراکه کیفیت تاثیر بالایی دارد.

وی گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ هفتمین واکسن کرونا تایید شده و رسما وارد سبد واکسیناسیون کشور می‌شود که اکنون ظرفیت تولید ۵۰ میلیون دز واکسن را در کشور داریم.

وی یادآور شد: علیرغم اینکه تحریم‌های بسیاری داشتیم، توانستیم مواد اولیه‌ی تولید واکسن کرونا و تجهیزات پیشرفته تحقیقات آنها را تولید کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: سالها بود که مشکلات عدیده‌ای در صنعت واکسن سازی داشتیم و کرونا تهدید بزرگی بود که به فرصت تبدیل شد تا آنها را رفع کنیم و به بزرگترین تولید کننده‌ی واکسن غرب آسیا تبدیل شویم. 

وی در پایان تاکید کرد: واکسن برکت در حال طی کردن تأییدیه‌های نهایی سازمانی جهانی بهداشت است و بقیه‌ی واکسن‌ها نیز به دنبال جهانی شدن هستند.

به گزارش سادس، در مراسمی با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از محصول استراتژیک و مهم ماده اولیه‌ی مزالازین در تبریز رونمایی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *