۵ درصد ازمنابع فروش آب سدهای استان صرف آبخیزداری می‌شود

سادس/البرز نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد ۵ درصد از منابع فروش آب سدهای استان که درگذشته به البرز نمی رسید، صرف ابخیزداری در البرز شود.

به گزارش سادس، علی حدادی در آیین کاشت نهال در شهرک دارویی برکت شهرستان ساوجبلاغ و بهره برداری از ۹۷۵ طرح منابع طبیعی سراسر کشور که با مرکزیت البرز به صورت وبیناری برگزار شد، تصریح کرد:  یکی از موضوعاتی که در بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح است، تلاش برای مباحث مرتبط با جهاد کشاورزی است.  مصوبه ای در مورد سند دار شدن اراضی کشاورزی در مجلس مصوب شد که اقدام خوبی است زیرا امروز کشاورزان نیازمند این اسناد هستند.  
وی افزود: همچنین در زمینه آبخیزداری و آبخوان داری و جلوگیری از بحران‌هایی چون سیل، امسال در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار خوبی در مجلس پیش بینی شده است. طرح اختصاص ۵ درصد از فروش آب سدهای کشور را برای این موضوع در مجلس مطرح کردم که به اقدامات ابخیزداری اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه منابع فروش آب سدها در البرز به استان نمی‌رسید، اظهار کرد: با پیشنهادی که در مجلس در این مورد دادم مصوب شد که این منابع به اقدامات آبخیزداری در سطح استان اختصاص یابد.
به گفته وی باید به موضوع حراست از منابع طبیعی توجه ویژه داشته باشیم و تهدید را تبدیل به فرصت کرده و در راستای ایجاد اشتغال بکار بگیریم.
حدادی با اشاره به اجرای طرح  بوستان‌های روستایی در البرز گفت: بوستان‌های روستایی با مشارکت مردم به عنوان تعاونی روستایی انجام می‌شود که ضمن فرصت آفرینی به اشتغالزایی می‌انجامد و لازم است موردحمایت قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی حامی کشاورزان باشد، اظهار کرد: لازم است ساماندهی چاه‌هایی که مربوط به سال‌های قبل از ۸۵ است توسط وزارت نیرو و امور آب منطقه‌ای صورت بگیرد.  امروز شاهد این هستیم که کشاورز ۱۰۰ هکتار کلزا که بسیار ارزشمند است، تولید کرده ولی چاه وی پلمپ می‌شود. با بررسی‌ها مشخص می‌شود چاه مربوط به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ است که باید بر اساس قانون از چنین کشاورزانی حمایت شود.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *