درخواست وزیر ورزش برای تشکیل تیم‌های بانوان و چوگان استقلال و پرسپولیس

درخواست وزیر ورزش برای تشکیل تیم‌های بانوان و چوگان استقلال و پرسپولیس

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم زمینه تشکیل تیم های بانوان استقلال و پرسپولیس مهیا شود همچنین اگر این دو باشگاه تصمیم گرفتند در چوگان هم تیم‌های آبی و قرمز داشته باشیم.

به گزارش سادس، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در جشن واگذاری سهام سرخابی ها به مردم، گفت: تقارن این اعیاد با اتفاق دیروز اتفاق مبارکی در بخش زرین تاریخ ورزش ما بود. اتفاق خوبی شروع شده و از این جا به بعد مسئولیت سنگینی در وزارت ورزش داریم. کار جوانمردانه و شجاعانه ای اتفاق افتاد و نسل جوان می توانند به طرفداری این دو باشگاه هر چه بیشتر مشتاق شوند. از کارهایی بود که برای جوانان اتفاق افتاد و امیدوارم همه مسئولان این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: در روزهای واپسین اتفاقات خدمت دکتر رییسی رسیدیم. آقای مظلومی اولین خواسته ای که داشت این بود که دو باشگاه به مردم واگذار شود و همانجا ایشان این قول را داد. بعد از دستور رییس جمهور، همکاران ایشان انصافا کار جهادی کردند و یک کار مردمی و انقلابی به وقوع پیوست.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: خدمت دکتر آجرلو، دکتر درویش و اعضای هیات مدیره عرض می‌کنم که بانوان ورزشکار ما خیلی دوست دارند پیرآهن دو باشگاه را بپوشند، امیدوارم زمینه تشکیل تیم های بانوان استقلال و پرسپولیس مهیا شود. این خواسته ای به حق است و امیدوارم محقق شود.

سجادی افزود: درست است در ورزش کشور حدود ۱۰۰ سال ورزش نوین امروزی را داریم اما وقتی به تاریخ برمی گردیم ما چند هزار سال پیش هم ورزش داشتیم. ما ۴۰۰۰ سال پیش کشتی پهلوانی داشتیم که شکل آن فرق می کرد. یکی دیگر از این رشته ها چوگان است که به عنوان خادم ورزش خواسته ام را می گویم و این به مسئولان دو باشگاه برمی گردد، وقتی چوگان با ۳۵۰۰ سال سبقه را داریم، مسابقات باشگاهی آن در کشور ۴ یا ۵ تیم باشگاهی بیشتر نداریم. امیدوارم اگر این دو باشگاه تصمیم گرفتند در چوگان هم تیم‌های آبی و قرمز داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین چند روز چند پروپوزال درباره خصوصی سازی این دو باشگاه و فواید آن به دستم رسید. سه پروپوزال علمی در زمینه مدیریت و اقتصاد ورزش در فوتبال به دستم رسید و امیدوارم این یافته ها در مدیریت ورزش استفاده شود. ما تکالیف مختلفی داشته و داریم، این اتفاق یک تکلیف قانونی بود که بر عهده ما گذاشته شد. وقتی این اقدام شروع شد وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی با پیگیری های تخصصی این موضوع به بهترین شکل ادامه پیدا کرد. امیدواریم این امر مرحله به مرحله پیش برود و شاهد بارقه های امید در ورزش باشیم. دولت ما دولت مردمی است و رییس جنهور بارها تاکید دارند که ما می توانیم را باید با مردم نشان بدهیم، این بحث درباره دو باشگاه انجام شد. یک کار تخصصی پیش روی هیات مدیره دو باشگاه است، حتما به کارهای اموزشی نیاز داریم و ان‌شاء الله به بهترین شکل پیگیری شود تا شاهد اثرات خوب این واگذاری باشیم.

سجادی با بیان اینکه فوتبال ایران آقای آسیاست، گفت: با بی نظمی ها و اتفاقاتی که از سال ۲۰۱۶ در ای اف سی رخ داد به ما خیلی برخورد که برای ما مهلت ۵ روزه تعیین کردند تا راستی آزمایی صورت گیرد. واقعا آن پنج روز کار شبانه روزی شد و انبوهی از اطلاعت دو باشگاه بارگذاری شد اما بدون توجه رای خودشان را که منصفانه نبود صادر کردند. خوب اقدام کردیم و خوب هم درخواست تجدیدنظر کردیم اما آن اتفاق رخ داد که زیبنده نام ورزش ما نبود. دوست نداشتیم برای ورزش ما و آن هم فوتبال که مورد اقبال است این اتفاق رخ بدهد. آدم های خوبی هم در فوتبال داریم و ۹۹ درصد چیزهایی که درباره ما ورزشی ها می گویند صحت ندارد. والله ما ورزشی ها انقدر بد و بی تفاوت به خون شهدا نیستیم. نسبت به بقیه جاها مقایسه کنید. پرچم که بالا می رود اشک شوق از چشم همه ورزشکاران سرازیر می شود و بر روی چفیه سجده شکر می کنند. وقتی یک ورزشکار ۱۱ ساله شطرنج که در دنیا با اسراییل می افتد می‌گوید من با رژیمی که بچه ها را می کشد مسابقه نمی دهم.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: تیم ملی خوبی داریم. من کارشناس فوتبال نیستم اما همه کارشناسان می گویند چه ستاره های خوبی داریم. در راه جام جهانی هیچ باختی ندادیم. دو بازی مهم هم دارسم و حتما دوست داریم سربلند بیرون بیاییم هر چند صعودمان قطعی شده است. ان‌شاء الله بازی لبنان که تا این لحظه پیش بینی شده در مشهد برگزار شود و همه برویم و به تیم ملی کمک کنیم. امیدوارم همه تیم های مردمی واگذار شوند.

وی در پایان گفت: مصوب شد که داربی پیش رو با حضور ۳۰ درصد تماشاگران برگزار شود. قرار است ۱۰ هزار نفر از طرفداران هر دو تیم در ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند. قرار است تماشاگران هم جشنی را برپا کنند. شش ماه سنگین را پشت سر گذاشتیم هر چند خودمان هنوز راضی نیستیم اما شروع خوبی برای اتفاقات بعدی خواهد بود.

آجرلو مدیرعام استقلال نیز در واکنش به درخواست وزیر برای تشکیل تیم بانوان گفت: خانم  لیلا سادات محمدیان برای تشکیل تیم بانوان استقلال انتخاب شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *