انتقاد دوباره رئیس یوفا از سران سوپر لیگ فوتبال اروپا

انتقاد دوباره رئیس یوفا از سران سوپر لیگ فوتبال اروپا

الکساندر چفرین گفت که از صحبت کردن در مورد سوپرلیگ اروپا خسته شده است.

به گزارش سادس و به نقل از یورواسپورت، ۱۲ باشگاه بزرگ اروپا در آوریل گذشته در رقابت‌های پیشنهادی جدید به نام “سوپرلیگ اروپا” ثبت‌نام کردند اما پس از واکنش شدید بازیکنان و هواداران خود و همچنین دولت‌ها و نهادهای حاکمه فوتبال، ایده برگزاری این رقابت ظرف چند روز از بین رفت. ۹ باشگاه از این پروژه فاصله گرفتند اما رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس همچنان موافق برگزاری این رقابت هستند و گری نویل، مدافع کناری سابق انگلیس این هفته هشدار داد که ممکن است این پروژه بازگردد.

چفرین که از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس تجارت فوتبال فایننشال تایمز در لندن سخنرانی کرد، گفت که از صحبت کردن درباره سوپرلیگ  خسته  شده است. او درباره این موضوع گفت: ابتدا آنها این ایده بد را در میانه یک بیماری همه گیر مطرح کردند. اکنون ما هر روز در حال خواندن مقالاتی هستیم که آنها قصد دارند ایده دیگری را در میانه جنگ  در اوکراین راه اندازی کنند. آنها آشکارا در یک دنیای موازی زندگی می کنند. در حالی که ما به همراه سایر ذی‌نفعان بازیکنان را نجات می دهیم و برای کمک در شرایط وحشتناک تلاش می کنیم، آنها روی پروژه ای مانند سوپرلیگ کار می کنند. این ایده کاملاً مزخرف است و همه به جز آنها می دانند که چقدر این ایده پوچ و بی اساس است.

چفرین گفت که باشگاه ها آزادند تا مسابقات خود را سازماندهی کنند اما اگر از ساختار موجود فوتبال جدا شوند، دیگر نمی توانند انتظار شرکت در مسابقات یوفا مانند لیگ قهرمانان را داشته باشند.

بارسلونا برای اولین بار از فصل ۲۰۰۰/۰۱ لیگ قهرمانان اروپا را در مرحله گروهی با شکست به پایان رساند و راهی لیگ اروپا شد، در حالی که مادرید و یوونتوس در بازی های رفت یک هشتم نهایی خود شکست خوردند.

هر سه آنها فشار اقتصادی ناشی از تلاش برای رقابت با منچستر سیتی و پاری سن ژرمن تحت حمایت دولت های عربی را احساس می کنند، در حالی که باشگاه های لیگ برتر انگلیس به دلیل فروش حق پخش تلویزیونی برتری زیادی نسبت به رقبای اروپایی خود دارند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا، کسانی را که هنوز سوپرلیگ را تبلیغ می کنند، متهم کرد که از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فریبکارتر هستند. تباس گفت:  هر بار که از این باشگاه‌ها (سوپرلیگ) صحبت می‌کنم،  متوجه می شوم که  آنها بیشتر از پوتین دروغ می‌گویند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *