حمایت سخنگوی دولت از تولیدات مددجویان کمیته‌امداد

سخنگوی دولت از همکارانش در دولت خواست تا با خرید محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد از تولیدات این اقشار، حمایت کنند.

به گزارش سادس، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «امروز در هیات دولت از همکاران عزیزم درخواست کردم در خرید هدایای ضروری تنها از محصولات این عزیزان و بزرگواران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده کنند تا کمکی باشد برای عرضه بهتر محصولاتشان و توجه بیشتر به این عزیزان.»

حمایت سخنگوی دولت از مشاغل تولیدی مددجویان کمیته امداد در حالی است که این نهاد در سال جاری موفق به ایجاد ۲۷۰ هزار شغل برای جامعه تحت حمایت شده است. توفیقی که سبب شده شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور، ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال آینده را به کمیته امداد محول کند.

ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان همواره یکی از دغدغه‌های کمیته امداد بوده است که حالا با تصمیم شورای عالی اشتغال به یکی از مهمترین مأموریت‌های این نهاد در سال ۱۴۰۱ تبدیل شده است.

حدود یک سوم از جمعیت بیکار کشور یعنی حدود ۱.۵ میلیون نفر، از مددجویان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد هستند. به گفته معاون اشتغال کمیته امداد، این نهاد در طول برنامه ششم توسعه کشور توانسته حدود یک میلیون شغل برای جامعه هدف ایجاد کند.

به گفته سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، از ابتدای فعالیت معاونت اشتغال در این نهاد تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار خانوار به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت کمیته خارج شده‌اند.

براساس آمار منتشر شده کمیته امداد، در سال ۹۹ درآمد مددجویان از طرح‌های اشتغال ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در سالهای ۹۶ تا ۹۹ این رقم ۳۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بسیار بیشتر از مجموع مستمری پرداختی به مددجویان است.

در سال ۹۷ تا ۹۹ به طور میانگین یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد. این رقم در سال ۹۹ با ایجاد ۲۰۰ هزار شغل جدید، رشد قابل توجهی یافت به طوری که می‌توان گفت در سال گذشته حدود ۳۸ درصد اشتغال کشور توسط این نهاد ایجاد شده است.

موضوع اشتغال همواره در سرلوحه برنامه‌های کمیته امداد قرار داد به همین دلیل در سال آینده نیز براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای خانوارهای دهک‌های یک تا پنج را برعهده گرفته است. موضوعی که نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس است و حال به نظر می‌رسد با پیام سخنگوی دولت که موجب دلگرمی مجریان طرح‌های اشتغال مددجویان خواهد شد، موانع موجود از جمله اعتبارات لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از میان برداشته شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *