لزوم اصلاح فرایند پرداخت وام ازدواج و اجرای عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش سادس، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

احمد مرادی نماینده بندرعباس و ۶۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: ضرورت تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها و دهداری های کشور.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر نفت: لزوم استقرار کامل دفتر شرکت نفت و گاز اروندان و مجموعه مدیریتی و نظارتی آن در خرمشهر.

علی جدی نماینده شیروان و ۳۲ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت پاسخگویی به فرهنگیان و پیگیری مطالبات آنان در هیات دولت.

سیدناصر حسینی پور نماینده گچساران و ۴۲ نفر از نمایندگان به وزرای امور اقتصادی و نفت و به همراه ۲۹ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم بازنگری در ارتباط با نحوه محاسبه آلایندگی تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر پرداخت یک درصد قیمت فروش به عنوان عوارض آلایندگی، و نیز لزوم تسریع در تبدیل وضعیت ۳۸۰ نفر از کارگران حجمی و یا دستورکاری شرکت بهره برداری شرکت نفت و گاز گچساران.

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تعیین تکلیف نیروهای پیش دبستانی، نهضتی، خرید خدمات آموزشی و… تا پایان سال ۱۴۰۰و درباره لزوم برنامه ریزی و اقدام در خصوص حل مشکلات معیشت و مطالبات فرهنگیان، همچنین به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم بازنگری در مصوبه ستاد تنظیم بازار استان گیلان در خصوص مهلت ۴۸ ساعته کشاورزان جهت تخلیه کارخانه های شالیکوبی، همچنین به همراه ۲۶ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت تسریع در رسیدگی به وضعیت مدارس دانش آموزان مناطق محروم استان گیلان.

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و ۳۵ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم نظارت بر مجوزها و آثار به نمایش درآمده در گالری های هنری.

سیدمسعود خاتمی نماینده گلپایگان و ۴۶ نفر از نمایندگان به وزیر امور خارجه: لزوم توصیه عمل انقلابی و فعالانه در بدنه و اقدامات وزارت امور خارجه، همچنین به همراه ۶۸ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی درباره لزوم اصلاح فرایند پرداخت وام ازدواج، همچنین به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر کشور درباره لزوم ارائه گزارش عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دهه ۹۰ و برخورد قاطعانه با موضوع قاچاق.

عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر به وزیر بهداشت و درمان: ضرورت تسریع در تجهیز بیمارستان قلب بوشهر و دستگاه سی تی آنژیو.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر کشور: ضرورت برنامه ریزی و تسریع در تامین منابع انسانی و تجهیزات مناسب و به روز برای سازمان آتش نشانی آبادان.

سیدمحمد موحد نماینده کهگیلویه و ۲۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزرای امور اقتصادی و نفت: ضرورت بررسی و لغو واگذاری سهم ۱۸ درصدی دولت در هلدینگ خلیج فارس.

روح الله ایزدخواه نماینده تهران و ۱۹ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزرای ارتباطات، اطلاعات، امور ارقتصادی، تعاون، جهاد کشاورزی، صمت و نفت: لزوم جلوگیری از دخالت افراد غیر مسئول و غیر متخصص در سیاست های اقتصادی کشور.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر بهداشت: لزوم رسیدگی به نایاب شدن انواع مختلف نوار قند خون، همچنین به وزیر دادگستری درباره ضرورت حل مشکل عدم صدور وکالت تعویض پلاک توسط دفاتر اسناد رسمی، همچنین به همراه ۷۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره ضرورت تدبیر و اقدام عاجل در خصوص افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم.

مهدی عسگری نماینده کرج و ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم تسریع در تکمیل بزرگراه شهید همت و اتصال آن به بزرگراه شمالی کرج با توجه به ترافیک سنگین محور مواصلاتی کرج- تهران، همچنین به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره لزوم بازنگری در حذف ارز ترجیحی بدون سیاست های جبرانی کافی، همچنین به وزیر بهداشت درباره لزوم تسریع در تکمیل طرح بیمارستانی کمالشهر، و نیز به همراه ۶۵ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم کنترل روند نامطلوب تورم در سبد کالاهای خوراکی به ویژه برنج و گوشت.

حسین حق وردی نماینده شهریار و ۷۹ نفر از نمانیدگان به وزیر امور اقتصادی: لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج توسط بانک ها.

سیدمحمد پاک مهر نماینده بجنورد به وزرای آموزش و پروش و راه: لزوم تسریع در اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان و ضرورت تعیین تکلیف نیروهای نهضت سوادآموزی و خرید خدمات بکارگیری نشده بعد از سال ۹۱، همچنین درباره لزوم تسریع در احداث راه دسترسی به بجنورد.

پرویز اوسطی نماینده قروه و ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش: لزوم توزیع عادلانه تجهیزات و امکانات ورزشی در سطح کشور به خصوص در حوزه نیازهای ورزشی بانوان و مناطق روستایی، همچنین تذکر به وزیر کشور درباره ضرورت تجهیز دهیاری های روستاهای کشور به ماشین آلات برفروبی.

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان و ۵۷ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم پرداخت عیدی و حقوق به آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی.

عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر و ۵۸ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم تسریع در اجرای ماده ۳ قانون تنظیم مرکز مقررات مالی اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و در خصوص اعمال مدرک تحصیلی دوم فرهنگیان.

علی جدی نماینده شیروان و ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به وضعیت آموزشی و افت تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم، مرزی و عشایری استان خراسان شمالی.

یوسف داودی نماینده سراب و ۷۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به افزایش قیمت نهاده های دامی.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و ۳۸ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: علت تاخیر در تشکیل شورای عالی موضوع ماده ۱ قانون امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران چیست؟

جعفر قادری نماینده شیراز و ۵۵ نفر از نمایندگان به وزیر دفاع: ضرورت اجباری شدن ورزش های رزمی و دفاع انفرادی برای نیروهای انتظامی و تجهیز آنها به سلاح های سرد در برابر سلاح های گرم، همچنین به همراه ۴۶ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درباره لزوم حذف هزینه انتقال برق نیروگاه های اتمی.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر و ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: چرا نسبت به آنتن دهی همراه اول و اینترنت در جاده پرتردد تهران- شمال به خصوص در محدوده کندوان اقدام لازم صورت نگرفته است؟

محمدحسن آصفری نماینده اراک و ۴۹ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تعیین تکلیف نیروهای قرارداد ساعتی و شرکتی که به عنوان خبرنگار با صداوسیما همکاری می کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۸۵ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم اجرای عدالت در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت، همچنین به همراه ۷۱ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره لزوم تسریع در ساماندهی نظام توزیع و تنظیم بازار کالا و خدمات و نظارت مستمر به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها و برخورد قانونی و قاطع با سوء استفاده کنندگان و گرانفروشان.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *