صندلی خالی ۸۰ روزه در وزارت ورزش!

صندلی خالی ۸۰ روزه در وزارت ورزش!

حدود ۸۰ روز است که سمت مدیرکلی دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، بدون سکاندار مانده است..

به گزارش سادس، ۲۱ آذرماه سال جاری بود که حمید بنی تمیم به کار خود به عنوان مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خاتمه داد و طی حکمی از سوی سجادی وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست  اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان منصوب شد.

ورزش همگانی در ایران طی دو سال گذشته شرایط پیچیده تری به خود گرفته و با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی به دلیل رنگ بندی های صورت گرفته از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و خانه نشینی بسیاری از جوانان و دانش آموزان و حتی افراد بزرگسال، شاهد کاهش بیش از پیش تحرک و فعالیت بدنی در بین ایرانیان هستیم تا جایی که به گفته رییس فدراسیون ورزش های همگانی، بر اساس رویکرود مبتنی بر آمار سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با سال ۱۳۹۹، درصد مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی در سه سال گذشته کاهش یافته که یکی از دلایل آن را می توان کرونا دانست. بر اساس اعلام افشین ملایی، در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۱ درصد از مردم به فعالیت های ورزشی می پرداختند که در سال ۱۳۹۹، به حدود ۴۶ درصد تقلیل یافت.

شرایط به وجود آمده ناشی از کم تحرکی ناشی از شیوع کرونا تنها معضل ورزش همگانی نیست و به این مسئله، هجوم بیماری های غیر واگیر، چاقی کودکان، موج سالمندی، آلودگی هوا و فعالیت بدنی کمتر در بین زنان را باید اضافه و اعلام کرد که سلامت عمومی ایرانیان با خطری جدی همراه شده است و در صورت عدم مقابله با آن، پیامدهای تلخی برای کشور به دنبال خواهد داشت!

با توجه به اینکه ۸۰ روز است سمت مدیرکلی دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خالی مانده و بدون مدیرکل یا سرپرست اداره می شود، به نظر می رسد وزیر ورزش و جوانان باید ضمن توجه هرچه بیشتر به ورزش همگانی، در این رابطه نیز تصمیم گیری کرده تا شاید بتوان با برنامه ریزی بهتر در راستای بهبود وضعیت ورزش همگانی گام برداشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *