فعالیت بیش از ۶۶ هزار نیرو و ۱۱ میلیون همیار پلیس در طرح ترافیک نوروزی ۱۴۰۱

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از مشارکت ۶۶ هزار ۷۱۵ نفر در طرح ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش سادس، سردار سید کمال هادیانفر در پایان جلسه بررسی طرح های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال طرح نوروزی با مشارکت ۶۶ هزار و ۷۱۵ نفر از نیروهای دستگاه های مختلف از جمله پلیس، اورژانس، راهداری، هلال احمر، امداد خودرو و … اجرا خواهد شد. در این طرح ۷۴۶۱ پایگاه ثابت و سیار فعال خواهند بود و ۲۱ هزار و ۴۹۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه نیز به همراه ۶۴ فروند بالگرد به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱ میلیون همیار و فرهنگیار ترافیک نیز در طرح نوروزی ۱۴۰۱ با پلیس مشارکت خواهند داشت.

هادیانفر در پاسخ به پرسشی درباره خط قرمزهای پلیس در نوروز ۱۴۰۱ گفت: امسال تمام پیش بینی ها حاکی از افزایش حجم سفر و به تبع آن ترافیک است. در نتیجه ممکن است در این شرایط برخی از رانندگان بخواهند با عبور از شانه خاکی یا تجاوز به چپ از ترافیک فرار کنند که این یک اقدام بسیار خطرناک است و پلیس بدون تعارف با آن برخورد خواهد کرد. علاوه بر شانه خاکی و تجاوز به چپ، رانندگی با سرعت غیر مجاز و انجام سبقت غیر مجاز نیز از دیگر تخلفاتی است که پلیس در طرح نوروزی با آن برخورد خواهد کرد.

وی بر ضرورت داشتن معاینه فنی برای تمامی خودروها تاکید کرد و گفت: معاینه فنی برای ناوگان مسافربری نیز بسیار مهم بوده و باید قبل از هر سفر مدارک مربوط به آن چک شود.

هادیانفر با تاکید بر اینکه رانندگی در جاده با رانندگی در شهر متفاوت است، گفت: از این رو افرادی که یک سال کمتر از زمان دریافت گواهینامه شان سپری شده باشد اجازه رانندگی در جاده ها را ندارند. علاوه بر آن لازم است الزامات رانندگی در شب نیز از سوی رانندگان رعایت شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت ارتکاب تخلفات حادثه ساز پلیس با متخلفان چه برخوردی خواهد کرد، گفت: خودرو متخلفان قطعا توقیف خواهد شد.

وی بر ضرورت استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان وسایل نقلیه اعم از خودرو و اتوبوس تاکید کرد و گفت: حتما باید از کمربند ایمنی استفاده شود.

هادیانفر درباره نقاط حادثه خیز جاده ها نیز گفت: در مورد نقاط حادثه خیز مکاتباتی با وزارت راه و راهداری انجام دادیم و با اقدامات انجام گرفته یک سری از این نقاط ایمن سازی شد. البته گاهی در شرایطی مانند سیل، بارندگی های شدید و نظایر آن ممکن است آسفالت معابر نیز آسیب ببیند که ما این موارد را نیز گزارش می کنیم. در حال حاضر حدود ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده ها رفع شده و ما امیدواریم دیگر نقاط باقیمانده نیز به سرعت رفع شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *