فروردین: نمی‌خواهیم پرسپولیس را به بنگاه تبدیل کنیم/ اساس‌نامه مطابق خواسته فیفا ایرادی ندارد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که سهام باشگاه پرسپولیس در نهایت باید در اختیار هواداران و پیشکسوتان قرار گیرد.

به گزارش سادس، محمدمهدی فروردین، رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، درباره خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس در جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان این باشگاه اظهار کرد: پرسپولیس یک مکتب است و دنبال این نیستیم که باشگاه را به بنگاه تبدیل کنیم. دولت می‌خواهد کاری انجام دهد که دغدغه همه برطرف شود. سهام این باشگاه در نهایت باید در اختیار هواداران و پیشکسوتان قرار گیرد. باید زیر ساخت‌ها را حل کنیم و همه باشگاه‌ها تا زمانی که نتوانند درآمدزایی کنند، مورد حمایت خواهند بود.

او ادامه داد: مطمئن باشید که همه چیز شفاف است و هیچ چیز پشت پرده‌ای وجود ندارد و کسی به دنبال سهم خواهی نیست. امیدوارم هر چه سریع‌تر شاهد یک قهرمانی در آسیا برای این تیم باشیم. این تیم با وجود مشکلاتش همچنان مقتدر است و باید این مکتب حفظ شود. باشگاه پرسپولیس فلسفه مشخصی دارد و هر مدیری بیاید باید فلسفه باشگاه را دنبال کند. امیدوارم روزی هم بیاید که تمام بازیکنان پرسپولیس از آکادمی این باشگاه بیاید و این انتظار را از باشگاه داریم.

رئیس فراکسیون ورزش همچنین گفت: از روزی که این موضوع از مجلس شروع شد، یکی از خواسته‌های اصلی و اساسی مجلس این بود که نسبت به خصوصی‌سازی این دو باشگاه تصمیم‌گیری شود و فرآیند لازم پیش برود. آقای قربان‌زاده (رئیس سازمان خصوصی‌سازی) جلسات متعددی داشتند. گفتیم تا زمانی که اموال و زیرساخت این دو باشگاه مشخص نباشد، نمی‌توان خصوصی‌سازی کرد. آقای سلطانی‌فر (وزیر پیشین ورزش و جوانان) این وعده را داده بود که نشد. الان مجلس و دولت می‌خواهند این اتفاق بیفتد. این مساله به سازمان خصوصی‌سازی هم واگذار شده است. تا الان خروجی جلسات امیدوار کننده بوده و امیدوارم این اتفاق بیفتد و از این به بعد شاهد دغدغه‌های مردم نباشیم.

او درباره اتمام ضرب‌الاجل فیفا در دهم اسفند برای اساس‌نامه فدراسیون فوتبال هم گفت: درباره عزل رئیس فدراسیون فوتبال باید بگویم که این یک پیام برای نهادهای رسمی است که فدراسیون فوتبال ایران هنوز ساختار لازم برای اتخاذ یک تصمیم خوب را ندارد. از نظر ما اساسنامه مطابق با خواسته فیفا هیچ ایراد خاصی ندارد. با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم برای حل و فصل این مشکل جلسه داشتیم و تعامل لازم را خواهیم داشت.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره برخورد با مقصران پرونده مارک ویلموتس نیز گفت: به اندازه کافی درباره این مساله صحبت شده است. ما منتظر نظر دستگاه‌هایی هستیم که متولی این امر هستند و آن‌ها باید پاسخ بدهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *