تلفات دام درکردکوی نتیجه عملکرد ضعیف برخی مدیران بود/ ماندن مدیران ناکارآمد یک روز هم صلاح نیست

سادس/گلستان امام جمعه کردکوی به تلفات دام در روستای چمن‌ساور کردکوی اشاره کرد و گفت: شایسته نیست که در نظام اسلام و به ویژه در دولت شاهد عملکرد بد و ضعیف برخی مدیران باشیم که نتیجه آن به حادثه تلف شدن دام ها منجر شود.

حجت الاسلام محمد شیخی در جمع مردم کردکوی اظهار کرد: متاسفانه در گوشه و کنار شاهد ضعف در برخی ادارات هستیم که مشاهده این مسائل شایسته دولت در تراز اسلامی نیست، یک نمونه این مسئله انتشار کلیپی از تلف شدن دام های یکی از دامداران روستای چمن ساور کردکوی در فضای مجازی بوده است‌.

وی افزود: شایسته نیست که در نظام اسلام و به ویژه در دولت مردمی شاهد عملکرد بد و ضعیف برخی مدیران باشیم که نتیجه آن به حادثه تلف شدن دام ها منجر شود، باید ریشه یابی کرد که این مسائل از کجا سرچشمه می گیرد؟چرا با تغییر دولت مردمی هنوز شاهد عدم تغییر و تحول در بخش های میانی مدیریتی کشور هستیم؟ اگر در سطح استان مدیرانی که شایستگی لازم را دارند باید تکلیف آنها مشخص شود و ادامه کار دهند چراکه قرار نیست همه مسئولان هم تغییر کنند اما مدیرانی که شایسته و همراه با دولت نیستند تعلل در تغییر و تحول برای این دسته از مدیران توجیه ندارد.

تغییر و تحول مدیران کل ناکارآمد سرعت گیرد

امام جمعه کردکوی تأکید کرد: در کنار همه نقاط قوت ریاست محترم جمهور، این ضعف در بخش وزرا دیده می شود، باید برخی از مدیران کل تغییر کنند البته مصداق ما دستگاه خاصی نیست ولی برخی مدیران همراهی ندارند و شایسته آن مقام نیستند و برخی دستگاه ها معطل مانده اند که این معطلی به معنای معطلی ارائه خدمات به مردم است لذا وزرای مربوطه باید نسبت به تغییر آن مدیران کل اقدام کنند.

شیخی خاطرنشان کرد: از وزرا و همچنین استاندار گلستان درخواست می کنم به این موضوع توجه کنند و اگر مقرر است مدیری تغییر کند باید زودتر انجام شود تا ارائه خدمات به مردم و برنامه های دستگاه اجرایی مربوطه معطل نماند و کارها به درستی پیش برود و شاهد نقاط ضعف نباشیم، ماندن حتی یک روز در مسئولیت برای مدیری که شایستگی لازم را ندارد به صلاح نیست چراکه هزینه بیت المال صرف می شود و بنا است که به مردم خدمت کنند.

دخالت برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها شایسته نیست

وی متذکر شد: متاسفانه برخی افراد نیز در عزل و نصب ها دخالت می کنند که نباید چنین اجازه ای را به این افراد داد، عزل و نصب وظیفه وزرا است و پیگیری آن برعهده استاندار است و شایسته نیست که برخی نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت کنند و یا با اِعمال فشار به وزیر بخواهند مدیر مدنظر خود را در میز مسئولیت بگذارند مجلس باید سازوکاری بیاندیشد که افراد در زمینه ای که حیطه مسئولیتی آنها نیست کاری انجام ندهند و این چنین موجب کُندی و تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی ادارات نشوند.

گفتنی است؛ خبر تلف شدن چندین رأس دام در یکی از روستاهای کوهستانی شهرستان کردکوی و گلایه دامدار از کمبود نهاده دامی طی روزهای گذشته جنجال زیادی در فضای مجازی به پا کرد که پس از بررسی های کارشناسی و کالبدگشایی دام های تلف شده مشخص شد مجموعه عوامل اعم از نبود خوراک دام، بارش سنگین برف و سرمازدگی، انرژی ناکافی و وجود بیماری های انگلی در گله و همچنین وضعیت نامناسب بهداشتی و غیراصولی موجب تلف شدن دام های این دامدار شده است.

همچنین به دنبال این اتفاق مدیر امور دام اداره جهاد کشاورزی کردکوی به دلیل عدم توزیع مناسب نهاده ها و البته عدم پاسخ مناسب به ارباب رجوع عزل شد.

.انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *