بیش از ۳ میلیون دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شد

سادس/گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: سه میلیون و ۸۷ هزار و ۳۷۸ هزار واکسن کرونا در استان گلستان تزریق شده است.

سعید گل فیروزی عصر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاظر ۴۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۷۴ نفر از مبتلایان جدید به کرونا هستند، همچنین تعداد بستری های کرونایی در بخش عادی ۳۷۷ نفر است که از این تعداد ۶۲ مورد جدید است‌.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش های ویژه را ۸۷ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی گلستان بستری شدند، همچنین ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا از طریق دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند که از این تعداد سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته در این بخش تحت درمان قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان میزان مشارکت مردم گلستان در دوز نخست واکسن کرونا را ۹۲ درصد اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۵۸۳ نفر دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند، همچنین ۸۰ درصد از جمعیت گلستان دوز دوم واکسن کرونا و 27.8 دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

گل فیروزی با بیان اینکه در مجموع سه میلیون و ۸۷ هزار و ۳۷۸ هزار واکسن کرونا در استان گلستان تزریق شده است، ابراز داشت: در حال حاضر پنج شهرستان بندرگز، بندرترکمن، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهر گلستان شامل آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، کردکوی، گرگان، گنبدکاووس و کلاله در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته دو شهر گلستان از وضعیت قرمز و نارنجی تغییر یافته است، همچنین دو شهر مراوه تپه و رامیان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه مقرر شد از امروز مسئولان کمیته های ۱۳گانه کرونا در خصوص روند رسیدگی به مصوبات پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال از مردم درخواست می کنیم ضمن تکممیل چرخه واکسیناسیون از حضور در تجمعات و مکان های شلوغ پرهیز کنند.

گفتنی است؛ با وجود آنکه واکسیناسیون در ایمنی دسته جمعی، ایمنی‌زایی بیشتر و کاهش فوتی‌های کرونایی اثرگذار است و حتی براساس آمارها، میزان مرگ‌ومیر و بستری های کرونایی در افراد واکسینه شده با کاهش همراه بوده است اما استقبال مردم گلستان از دوز سموم واکسن رضایتبخش نیست.

به گفته کارشناسان بهداشتی؛ بیشترین علت افزایش انتقال و شیوع کرونا، حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد است و از مردم انتظار می رود تا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز از حضور و تجمع در مراکز خرید و مناطق پرتردد و شلوغ پرهیز کنند و برای ایمنی بیشتر چرخه واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *