دریافت هر گونه خدمات منوط به تزریق دوز سوم واکسن است/ جزئیات محدودیت‌های سفر نوروزی

سادس/گلستان استاندار گلستان تزریق دوز سوم واکسن کرونا را الزامی دانست و گفت: از این پس دریافت هر گونه خدمات منوط به تزریق دوز سوم واکسن کرونا است.

علی محمد زنگانه عصر امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای تمامی کارکنان اعم از مراکز دولتی و غیردولتی، نظامی، انتظامی و قضایی الزامی است، قبل از این افراد را به تزریق دوز سوم واکسن کرونا تشویق و ترغیب می کردیم اما از امروز انجام واکسیناسیون دوز سوم الزامی است و ارائه هر گونه خدمات منوط به دریافت دوز سوم واکسن کرونا است.

وی با بیان اینکه یکی از محدودیت های اعمال شده در سفرهای نوروزی تزریق دوز سوم واکسن کرونا است، افزود: در ایام نوروز محدودیت های تردد برای کسانی که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند اعمال می شود و جریمه های سنگین یک میلیون تومانی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان تصریح کرد: کسانی که برای سفر نوروزی برنامه ریزی کردند برای آنکه مشمول ممنوعیت ها و محدودیت ها نشوند در اسرع وقت نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند.

زنگانه با بیان اینکه محدودیت های بازارهای هفتگی و روزانه در گلستان برداشته شده است، تأکید کرد: از سرگیری فعالیت بازارهای هفتگی مشروط به آن است که این بازارها در محیط سرباز و با رعایت فاصل اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و با نظارت دقیق شهرداری‌ها فعالیت کنند.

وی متذکر شد: وضعیت مدارس و سایر فعالیت های آموزشی، اجتماعی و امثال آن براساس رنگ‌بندی هر شهرستان تعیین می‌شود و هر شهرستان نسبت به رنگ‌بندی کرونایی خود درباره اینگونه فعالیت ها تصمیم گیری خواهد کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در خصوص وضعیت فعالیت مدارس در شهرستان های مختلف با ستاد شهرستانی کرونا به ریاست فرماندار مربوطه است که با بررسی رنگ بندی و وضعیت مدارس تصمیم به آموزش حضوری یا مجازی می گیرد سپس پس از اطلاع رسانی در سطح شهرستان و اعلام به سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا آن را اجرایی خواهد کرد.

گفتنی است؛ تاکنون یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۵۸۳ نفر در استان گلستان معادل 92 درصد دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند، همچنین ۸۰ درصد از جمعیت گلستان دوز دوم واکسن کرونا و ۲۷/۸ دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

در مجموع سه میلیون و ۸۷ هزار و ۳۷۸ هزار دوز واکسن کرونا در استان گلستان تزریق شده است.

در حال حاضر پنج شهرستان بندرگز، بندترکمن، گالیکش و مینودشت در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهر گلستان شامل آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، کردکوی، گرگان، گنبدکاووس و کلاله در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، همچنین دو شهر مراوه تپه و رامیان دو شهرستان گلستان با وضعیت زرد کرونایی است.

 انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *