بهبود شرایط بازارچه‌های مرزی در دستور کار /آمادگی ایران برای راه‌اندازی بازارچه‌های جدید

وزیر کشور، فعال شدن بازارچه‌های مرزی در ماه‌های اخیر به منظور تامین و تقویت معاش مرزنشینان را ارزشمند دانست و گفت: روان سازی و بهبود شرایط این بازارچه‌ها در دستور کار مقامات استانی است.

به گزارش سادس، احمد وحیدی وزیر کشور که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در حاشیه بازدید از پایانه مرزی میرجاوه، گفت: بازارچه‌های مرزی امکان خوبی برای تبادل تجاری است. فعال شدن بازارچه های مرزی، اقدام خوبی است که در این چند ماهه اخیر اتفاق افتاده و برای معیشت مرزنشینان بسیار ارزش دارد.

وی ادامه داد: روان سازی و بهبود شرایط این بازارچه‌ها در دستور کار مقامات استانی است که ان شاء الله شرایط آن بهتر هم خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به بازدید از پایانه مرزی میرجاوه اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شد، مشکلی در ترددها نیست و امیدواریم که مرزنشینان ما که از بازارچه ها استفاده می کنند بتوانند نسبت به تقویت معیشت خود اقدام کنند.

وحیدی یادآور شد: ایجاد و راه‌اندازی بازارچه ها منوط به آمادگی طرف خارجی است، ایران این آمادگی را دارد و تفاهمنامه ایجاد ۶ بازارچه هم موجود است که سه بازارچه در حال حاضر فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدن این  بازارچه‌ها به شرایط مناسب، سه بازارچه دیگری که با پاکستان تفاهم شده است نیز دایر خواهند شد.

به گزارش سادس، وزیر کشور که برای بررسی مشکلات و ارزیابی از اجرای مصوبات توسعه‌ای به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، صبح پنجشنبه از مرز میرجاوه بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر احمد وحیدی در این بازدید بر ساماندهی و توسعه مبادلات تجاری تاکید کرد و به فرماندار شهرستان میرجاوه دو ماه فرصت داد تا در خصوص اجرایی کردن دستورات داده شده اقدام کند.

وی در راستای توسعه تبادلات مرزی، تقویت بازارچه‌ها و ایجاد اشتغال برای ساکنان این منطقه به مسئولان استان توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: برای بررسی وضعیت موجود و پیشرفت اجرای این دستورات بار دیگر به میر جاوه سفر خواهد کرد.

وحیدی پیش از این از اردوگاه نیاتک، تالاب هامون، پروژه‌های تامین آب استان و برخی بازارچه‌های مرزی دیدن کرده بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *