آمریکا باشگاه فوتبال روسیه را تحریم کرد/ جانسون خواستار گرفتن میزبانی فینال لیگ قهرمانان

آمریکا باشگاه فوتبال روسیه را تحریم کرد/ جانسون خواستار گرفتن میزبانی فینال لیگ قهرمانان

این مجازات ها در واکنش به تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن دو جمهوری جدا شده در شرق اوکراین صادر شد.

به گزارش سادس و به نقل از راشاتودی، ایالات متحده تحریم هایی را علیه باشگاه های فوتبال روسیه اعمال کرده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده این اقدام را روز سه شنبه در کنار مجازات هایی که برای ضربه زدن به “کل سیستم مالی روسیه” طراحی شده است، اعلام کرد و خاطرنشان کرد که باشگاه ورزشی زسکا یک آژانس توسعه و سرمایه گذاری دولتی است که به تازگی تحریم شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان نشست مشترک با وزیر امور خارجه اوکراین به خبرنگاران گفت: امروز، ما تحریم‌های کاملی را علیه دو موسسه مالی بزرگ روسیه اجرا می‌کنیم که باشگاه بزرگ و معروف این کشور زسکا نیز که در امور ورزشی حضور چشمگیری دارد با این تحریم ها روبرو شد. 

همچنین خبر دیگر در این ارتباط اینکه بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفت که روسیه باید از حق میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۲ محروم شود.  جانسون روز سه‌شنبه هنگام رونمایی از تحریم‌های جدید علیه افراد و مؤسسات مالی روسیه به قانون‌گذاران بریتانیا گفت که  غیرقابل تصور است که مسابقات بزرگ بین‌المللی فوتبال بزرگ در روسیه برگزار شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو به طور رسمی جمهوری های جدایی طلب جمهوری خلق دونتسک (DPR) و جمهوری خلق لوگانسک (LPR) در منطقه دونباس را به رسمیت می شناسد. پوتین همچنین دستور داده است که نیروهای روسیه به عنوان نیروی حافظ صلح وارد منطقه شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *