نبود امکانات آموزش مجازی موجب ترک تحصیل دانش‌آموزان لرستانی شده است

سادس/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: نبود امکانات آموزش مجازی موجب ترک تحصیل دانش آموزان لرستانی شده است.

دکتر مرتضی محمودوند در دیدار با دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نبود امکانات آموزش مجازی نظیر تبلت موجب ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان لرستانی در زیست بوم کرونا شده است.

وی بیان کرد: فضاهای آموزشی و پرورشی لرستان به لحاظ عمرانی وضعیت مناسبی ندارند و بودجه ی کافی برای این مسأله تخصیص داده نشده است.

محمودوند با اشاره به آمار مدارس تخریبی استان تصریح کرد: در برخی روستاها و حتی شهرها دانش آموزان لرستانی در وضعیت نامناسبی در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند که وقتی وضعیت را نسبت به میانگین کشوری مقایسه می‌کنیم نه تنها به لحاظ رسالت آموزش و پرورش قابل دفاع نیست بلکه زیبنده مردم شهید پرور لرستان نیست.

وی با اشاره به توقف روند اجرایی پروژه‌های فرهنگی نظیر احداث فرهنگسرای دانش‌آموزی ادب، بودجه نوسازی مدارس استان را اندک و نامتوازن خواند و خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌های صادقانه مجموعه نوسازی مدارس لرستان هنوز هم بسیاری از فضاهای آموزشی ما شرایط مناسبی ندارند و مشکل اصلی در این زمینه نبود اعتبارات کافی است.

این نماینده مجلس با ناکافی خواندن سرانه مدارس روستایی و عشایری به ویژه مدارس شبانه روزی در لرستان، آمار پوشش تحصیلی و افزایش ترک تحصیل دانش آموزان لرستانی در سال‌های اخیر را تاسف بار خواند و افزود: گاهی در یک منطقه فقط امکان آموزش تا مقطع ابتدایی وجود دارد و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت و طی کردن مسافت‌های طولانی هستند که سبب می‌شود دانش‌آموزان قید ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را بزنند.

محمودوند با اشاره به جایگاه محوری معلمان در تاریخ انقلاب اسلامی این قشر بزرگ و ارزشمند را مبدأ فضایل و محرک توسعه خواند و با تاکید بر حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از طرح رتبه بندی معلمان افزود: خواسته ما از وزیر این است که در برنامه‌ریزی‌های منابع انسانی سعی شود سهمیه استخدام‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان استان افزایش یابد و جوانان شایسته لرستانی که علاقه مند به شغل معلمی هستند در رقابتی عادلانه به این کسوت مقدس  نائل شوند.

دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز با به حق خواندن مطالبات نماینده مردم در مجلس از حمایت‌های دکتر محمودوند در رتبه‌بندی معلمان تشکر کرد و افزود: دکتر محمودوند از نمایندگان تاثیرگذار و دلسوز مجلس سیزدهم هستند که همیشه نگاهی ویژه به مسائل تعلیم و تربیت دارند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به حمایت‌های صریح مجلس انقلابی نیازمند است و تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش جز با همبستگی و وحدت همه ارکان نظام قابل دسترس نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *