گزارش کامل سادس از پنجمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

پنجمین جلسه بررسی جزییات بودجه سال ۱۴۰۱ در بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) چهارم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد.

به گزارش سادس، ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در خصوص جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱  کشور در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان قرار گرفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آتی کشور شده و تا پایان بررسی لایحه بودجه جلسات علنی مجلس هر روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار خواهد شد.

گزارش کامل ایسنا از پنجمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

در این جلسه، رئیس مجلس پیشنهاد نمایندگان در خصوص اعطای سهام عدالت به جاماندگان را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد و خواستار بررسی کارشناسانه این موضوع در کمیسیون تلفیق با حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی و دولت شد.

در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان به صندوق توسعه حمل و نقل اجازه دادند جهت تکمیل یا احداث طرح های بخش حمل و نقل با تاسیس صندوق پروژه نسبت به جمع آوری منابع از بخش های غیر دولتی اقدام کند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

روح‌الامینی: مجلس جای بحث‌های پوپولیستی نیست

تقی‌پور: عده‌ای می‌خواهند مانع تشکیل جلسه کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت شوند

نوری: امروز می خواهند در ۴۵ دقیقه برای طرح صیانت تصمیم گیری کنند 

***

گزارش کامل ایسنا از پنجمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

در ادامه جلسه علنی، حجت الاسلام سید کاظم موسوی پیشنهادی درباره واگذاری ۵۱ درصد سهام باشگاه های ورزشی پرسپولیس و استقلال به هواداران آنها را مطرح کرد که نمایندگان مجلس به دلیل شروع واگذاری سرخابی ها با آن مخالفت کردند.

در جلسه دو هفته قبل هیات واگذاری افزایش ۱۰ درصدی سرمایه و واگذاری سرخابی ها تصویب شد لذا در مرحله اول ۱۰ درصد سهام آنها به هواداران واگذار می شود و هفته آینده در بورس بحث افزایش سرمایه مطرح شده و همچنین برای واگذاری به هواداران و مردم از طریق بورس اقدام می شود.

در همین جلسه روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن  با اشاره به نامه رییس کل بانک مرکزی درباره بانک ها خطاب به او گفت: آقای صالح آبادی هنوز اول دولت سیزدهم است که با شعار تحول روی کار آمده است؛ اضطراب نشان ندهید. البته که ما منتظریم یک کلمه از شما در انتقاد از نظام افسارگسیخته بانکی بشنویم که تاکنون نشنیده ایم.

در بخش دیگری از جلسه علنی، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس درباره سفر رییس جمهور به قطر گفت که پیام این سفر این است که مسائل کشور با استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه حل خواهد شد، نه در وین.

گزارش کامل ایسنا از پنجمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

درادامه بررسی های بودجه ای امروز مجلس،‌ نمایندگان تصویب کردند که سازمان زندان‌ها با فروش یا واگذاری املاک تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان در جهت رفع مشکلات زیرساختی و افزایش امنیت کسب درآمد کند.

نمایندگان همچنین در مصوبه ای سقف تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) برای طرح های دولتی و غیردولتی را معادل ریالی ۳۰ میلیارد یورو تعیین کردند.

در مصوبه ای دیگر به دولت اجازه داده شد تا مبلغ پنج میلیارد دلار وام از دولت روسیه برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای اخذ کند.

همچنین مقرر شد که دولت می تواند سقف دو میلیارد یورو کمک های بلاعوض بین المللی از سوی موسسات و سازمانهای بین المللی برای جلوگیری از حوادث طبیعی و طرح های توسعه ای کشور دریافت کند.

گزارش‌های مربوط به جلسات قبلی را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید. 

گزارش کامل سادس از چهارمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل سادس از سومین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

گزارش کامل سادس از دومین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز یکم اسفند

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *