همه چیز درباره معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت قبوض/ مستأجران چه کنند؟

سادس/گلستان مدیرکل کمیته امداد استان گلستان جزئیات مربوط به طرح معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت قبوض آب، برق و گاز را تشریح کرد.

بر اساس قانون بودجه 1400، مددجویان دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه قبوض آب و برق و گاز معاف هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در خصوص جزئیات این طرح اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مددجویان تحت پوشش کمیه امداد از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف می شوند البته معافیت آن به این دلیل نیست که به هر میزان آب، برق و یا گاز مصرف کنند بلکه رایگان بودن قبوض مشروط به رعایت الگوی مصرف است.

عیسی بابایی افزود: یکی از خدماتی که هرساله به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود رایگان بودن حق انشعابات است که مددجویان این نهاد از پرداخت هزینه انشعابات گاز، آب، برق و پروانه ساختمانی معاف هستند که در سال جاری بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مددجویان علاوه‌بر معافیت از هزینه انشعابات، مشمول معافیت یا تخفیف در پرداخت قبوض آب، برق و گاز نیز شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از وجود 80 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: به هر کدام از شرکت های خدمت رسان آب، برق و گاز حدود 20 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در گلستان معرفی شدند و اطلاع رسانی لازم انجام شد تا مابقی خانوارهای تحت پوشش برای شرکت در این طرح اقدام کنند. 

وی تأکید کرد: در طرح معافیت مددجویان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز الگوی مصرف تعیین شده است و پرداخت قبوض تا الگوی مصرف تعیین‌شده رایگان است و استفاده مازاد از الگوی مصرف مشمول هزینه خواهد شد که مددجو ملزم به پرداخت آن است.

بابایی متذکر شد: مددجویانی که از سال های گذشته یعنی قبل از سال 1400 تحت پوشش کمیته امداد بودند و در سال جاری ضمن رعایت الگوی مصرف مشمول آمار دستگاه های خدمت رسان نشده باشند هزینه های تخفیف آب، برق و گاز از ابتدای سال جاری(در 11 ماهه نخست امسال) در قبض آنها محاسبه می شود، همچنین کسانی که سال 1400 تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند معافیت از قبوض آب، برق و گاز از همان تاریخ برای آنها قابل مقایسه است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه جلسات مشترکی با شرکت‌های خدمت رسان، استان گلستان داشتیم و مقررشد اطلاعات و شماره اشتراک مددجویان تحت حمایت برای بهره مندی از این طرح دراختیار این شرکت‌ها قرارگیرد لذا با همخوانی و تطبیق اطلاعات خانوارهای مشمول این طرح به شرکت های آب، برق و گاز معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد برای بهره‌مندی از تخفیف یا معافیت پرداخت قبوض آب، برق و گاز باید شماره اشتراک کنتورهای خود را از طریق درگاه اینترنتی soha.emdad.ir این نهاد ثبت کنند، بیان کرد: مددجویان می‌توانند با درج کد ملی سرپرست در قسمت نام کاربری و رمز عبور اقدام به ثبت اشتراک قبوض خود کنند و یا می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

بابایی خاطرنشان کرد: این طرح مربوط به کسانی است که شماره اشتراک به نام مددجو باشد یعنی اگر منزل و قبوض آب، برق و گاز به نام مددجو نباشد مشمول این طرح نمی شود، همچنین کسانی که در مجتمع های آپارتمانی زندگی می کنند و کنتور آب با سایر مالکان مشترک است این دسته از مددجویان می توانند با هماهنگی با مدیر ساختمان، تخفیف اِعمال شده را در هزینه نهایی قبض آب لحاظ کنند، البته مددجویانی که مستأجر هستند با اعطای مدارک مربوطه اعم از قولنامه می‌توانند از این طرح بهره مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *