از خونسردی سولدو تعجب نکنید

از خونسردی سولدو تعجب نکنید

برخی از هواداران و پیشکسوتان باشگاه تراکتور از خونسردی سرمربی تیم‌شان در قبال نتایج ضعیفی که کسب کرده، کلافه شده‌اند؛ موضوعی که شاید اگر گذشته این مربی کروات را پیگیری کرده بودند، برایشان تا این حد کلافه‌کننده نبود.

به گزارش سادس، نشست خبری بازی با استقلال بود که خبرنگاران تبریزی به نتایج این تیم انتقاد کردند و حتی بحثی بین آن‌ها و مدیر رسانه‌ای باشگاه شکل گرفت اما سولدو، سرمربی تراکتور در همه این دقایق با خونسردی روی صندلی خود نشسته بود و نه ناراحتی‌ای بابت باخت به استقلال و نه عصبانیتی بابت بحث در نشست خبری در چهره او دیده نمی‌شد. این اتفاق در کنار رفتارهای مشابه سرمربی تراکتور در بازی‌های قبلی این تیم به موضوعی کلافه‌کننده برای برخی از پرشورها تبدیل شده است.

اما آیا سولدو به عمد چنین رفتاری در این برهه زمانی نشان می‌دهد یا همیشه به این شکل بوده است؟ برای بررسی این موضوع به حدود ۱۰ سال قبل و زمانی که او از سرمربی‌گری کلن آلمان برکنار شد، برمی‌گردیم. بازیکنان وقت کلن از نحوه رفتار سولدو در رختکن به شدت متعجب بودند و عجیب بودن رفتار او را زمانی که تیم در نیمه اول ۲ بر صفر عقب افتاده بود، به این شکل توصیف می‌کردند: او فقط کمی بیشتر از مربی‌ای که از اشتباه بسته بودن بند کفش بازیکنش عصبانی است، فریاد می‌زند و بیشتر افسرده‌کننده بود. او به ما می‌گفت اگر بازی را ۲ بر یک کنیم، همه چیز برای بازی وجود خواهد داشت.

این موضوع در تاکتیک‌های سولدو در کلن هم دیده می‌شد و سادگی بیش از حد تاکتک‌های این مربی کروات برای آلمانی‌ها عجیب بود به حدی که او را آخرین مربی کلاسیک فوتبالشان نامیدند. نشریه گاردین درباره این موضوع با ارجاع به نقل قول لوکاس پودولسکی، بازیکن وقت کلن و یکی از ستاره‌های فوتبال آلمان نوشته بود: “پودولسکی متفکرترین آلمانی نیست اما درباره سولدو می‌گوید او همه چیز را خیلی ساده فرض می‌کرد. یک کد مودبانه درباره تاکتیک‌های سولدو.”

البته یکی از دلایلی که باعث شکست سولدو در کلن و اخراج او از این تیم شد، بلند پروازی مدیران این باشگاه آلمانی بود که فراتر از پتانسیل تیم تحت هدایت سولدو بود اما این مربی کروات در آن زمان، مدیران باشگاه را از اهداف بیش از حد بلندپروازانه‌شان آگاه نکرد و اجازه داد آن‌ها از تیمی که سولدو فقط از سقوط نجات داده بود، توقع رتبه‌ای بالاتر از گلادباخ و رسیدن به بایر لورکوزن داشته باشند. همین اهداف بیش از حد بلندپروازانه هم به تیم لطمه زد.

شاید این تنها موردی باشد که سولدو از آن سال‌ها درس گرفته و الان شاهد این موضوع هستیم که او هر هفته در نشست‌های خبری می‌گوید هواداران نباید توقع زیادی از تراکتور داشته باشند تا آن‌ها را برای گذراندن فصلی بد آماده کند اما او باید این موضوع را در نظر بگیرد که فوتبال ایران صبورتر از فوتبال آلمان نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *