تیم‌ها با انگیزه مضاعف به پلی‌آف می‌آیند / محمدی‌راد به جوانان نگاه ویژه‌ای دارد

تیم‌ها با انگیزه مضاعف به پلی‌آف می‌آیند / محمدی‌راد به جوانان نگاه ویژه‌ای دارد

سادس/اصفهان بازیکن تیم والیبال سپاهان گفت: در مرحله پلی‌آف هشت تیم حضور پیدا می‌کنند و این هشت تیم بازی‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند تا توانسته‌اند به مرحله پلی‌آف برسند و تلاش می‌کنند تا در جمع تیم‌های برتر قرار بگیرند. در واقع تیم‌ها با انگیزه دو چندان در میدان حاضر می‌شوند.

علیرضا کرباسی در گفت‌وگو با سادس در خصوص سطح کیفی لیگ برتر سال جاری و تیم‌های حاضر در آن، اظهار کرد: بازی‌ها در مرحله گروهی بسیار فشرده و سخت پیگیری شد. تیم‌ها در هر هفته دو بازی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه انجام می‌دادند و هرچه بازی‌ها جلوتر می‌رفت، حساسیت بازی‌ها بیشتر می‌شد. همه تیم‌ها برای حضور در جمع هشت تیم نخست جدول تلاش زیادی کردند تا در مرحله پلی‌آف بتوانند کار خودشان را راحت‌تر انجام دهند.

وی پلی‌آف را متفاوت از مرحله مقدماتی دانست و افزود: مرحله  پلی‌آف یک مرحله کاملاً متفاوت و بسیار سخت‌تر از مرحله گروهی بازی‌ها است. در مرحله پلی‌آف هشت تیم حضور پیدا می‌کنند و این هشت تیم بازی‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند تا توانسته‌اند به مرحله پلی‌آف راه پیدا کنند و تمام تلاش خودشان را می‌کنند تا در جمع تیم‌های برتر قرار بگیرند. درواقع تیم‌ها با انگیزه دو چندان شده در میدان حاضر خواهند شد.

قدرتی زن سپاهان با اشاره به تأثیر مستقیم مربیان داخلی در رشد سطح کیفی لیگ، اضافه کرد: یک ارتباط مستقیم میان مربیان و بازیکنان وجود دارد. در واقع مربی‌ها هستند که بازیکن را می‌سازند و کمک می‌کنند که تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها را به نحو صحیح و کاربردی یاد بگیرد. هرچه اطلاعات و داشته‌های مربیان داخلی به‌روز و در سطح عالی باشد، می‌توانند کیفیت لیگ را بالاتر ببرند.

کرباسی خاطرنشان کرد: فشار زیاد مسابقات و برگزاری دو بازی در هفته، باعث خستگی و مصدومیت‌های زیادی می‌شود و این قضیه می‌تواند سبب پایین آمدن کیفیت بازی‌ها شود. هر چه به پایان لیگ نزدیک می‌شویم این موضوع بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که می‌تواند به سطح کیفی لیگ کمک کند، سالن‌هایی است که مسابقات در آن‌ها برگذار می‌شود. اگر کیفیت سالن‌ها بالاتر برود، باعث تقویت لیگ خواهد شد و به نوعی ارتباط مستقیمی با رشد سطح کیفی بازی‌های لیگ دارد.  

والیبالیست هجده ساله اصفهانی تیم سپاهان که سابقه حضور دو ساله در این تیم دارد و با سپاهان از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرده است، در خصوص تیم باشگاهی‌اش، گفت: باشگاه سپاهان باشگاه بسیار حرفه‌ای و بزرگی است که هواداران زیادی در اصفهان و کل کشور دارد. همیشه آرزوی حضور در چنین باشگاهی را داشتم و بودن در کنار بهترین بازیکنان و مربیان ایران در این باشگاه حرفه‌ای برایم افتخاری بزرگ بوده است.

کرباسی که در چند بازی آخر مرحله مقدماتی عملکرد درخشانی داشته و نظر کارشناسان را به خود جلب کرده بود، افزود: اول از خدا و بعد از کادر فنی و بازیکنان تیم تشکر می‌کنم. همه افراد تیم از جمله بازیکنان بزرگ و مربیان به من کمک کردند تا اعتماد به‌نفس من بالا رود و به خودباوری برسم، به نوعی خودم را در ترکیب تیم بزرگ سپاهان پیدا کردم و امیدوارم این رویه‌ام ادامه داشته باشد تا بتوانم به تیم کمک کنم.

وی همچنین با اشاره به ترکیب تیم سپاهان در بازی‌های آخر مرحله مقدماتی و نگاه جوانگرایانه محمدی‌راد، تصریح کرد: طبق نتایجی که تیم سپاهان در مرحله گروهی کسب کرد، در ۴بازی آخر مرحله گروهی صدرنشینی سپاهان قطعی بود و با تفکر محمدی‌راد، به بازیکنانی که در طول فصل فشار زیادی را تحمل کرده بودند در بازی آخر استراحت داده شد.

قدرتی زن بلندقامت طلایی پوشان با تشکر از اعتماد سرمربی، تأکید کرد: رحمان محمدی‌راد، مربی شناخته شده، از نظر فنی عالی و با کارنامه کاری بسیار درخشانی است. ایشان به جوان‌ها نگاه ویژه‌ای دارند، در کنار جوان‌ترها هستند و همیشه سعی می‌کنند بستری برای پیشرفت جوان‌ها فراهم باشد.

این بازیکن سپاهان، اقدامات و حمایت‌هایی که در استان اصفهان برای توسعه والیبال می‌شود را رو به بهبود دانست و افزود: قبل از حضور تیم والیبال سپاهان در لیگ برتر، کشف و پرورش استعدادها به طور معمول و با امکانات کم انجام می‌شد، ولی در این چند سال اخیر که اصفهان یک نماینده در لیگ برتر دارد، طبق سیاست‌هایی که به وجود آمده، انگیزه‌ای در استان اصفهان شکل گرفته است.  

وی اضافه کرد: مسیر کشف و شناسایی استعدادها و پرورش آن‌ها روندی رو به پیشرفتی پیدا کرده و توجه به استعدادها و پرورش آن‌ها بیشتر شده است. خدا را شکر این موضوع روز به روز در حال پیشرفت و بهتر شدن است.

کرباسی در ادامه پیشنهاد داد: نظارت بیشتر بر روی آکادمی‌ها، گفت‌وگو با اسپانسرها برای ورود و حمایت بیشتر از آکادمی‌ها، بازیکنان، مربیان و همچنین برگذاری مسابقات منظم به‌صورت لیگ استانی به شکل حرفه‌ای می‌تواند به کشف و پرورش استعدادها بیشتر کمک کند.

قدرتی زن جوان طلایی پوشان در خصوص شروع زندگی والیبالی خود گفت: از ۱۳ سالگی و در شهر درچه استان اصفهان والیبال را شروع کردم. از ابتدای شروع والیبال به تیم‌های منتخب آموزشگاهی راه پیدا کردم و به ترتیب در تیم‌های منتخب استان اصفهان در رده‌های نوجوانان و جوانان رسیدم و طبق نظر و اعتماد رحمان محمدی‌راد، سرمربی تیم، حدود سه سال است که در خدمت تیم سپاهان هستم.

کرباسی در پایان پدر و مادر را بزرگ‌ترین حامی خود دانست و افزود: در تمام تمرینات و بازی‌هایی که در اصفهان دارم، پدرم حضور دارد و همیشه در کنار من بوده و همیشه مرا تشویق کرده است. دعای مادرم و همراهی پدرم همیشه قوت قلبی برای من بوده و از این موضوع بسیار خوشحالم. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *