ساماندهی و تعریض محور نهاوند به گیان از مطالبات چندین ساله مردم است

سادس/همدان نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی و تعریض محور حادثه‌خیز نهاوند به گیان از مطالبات چندین ساله  مردم شهرستان نهاوند است.

علیرضا شهبازی در گفت‌وگو  با سادس اظهار کرد: جاده نهاوند به گیان به علت وجود سراب و تپه تاریخی گیان و تردد زیاد گردشگران از نقاط حادثه‌خیز شهرستان نهاوند است که متاسفانه سالانه شاهد حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای قابل توجهی در این محور هستیم.

وی افزود: بازسازی و بهسازی این محور از مطالبات چندین ساله مردم شهرستان است به همین جهت تسریع در ساماندهی و تعریض محور نهاوند به گیان با رعایت حفظ کار اصولی باید در دستور کار قرار بگیرد.

شهبازی تصریح کرد: عملیات بهسازی محور نهاوند- گیان به طول ۱۷ کیلومتر از بهمن ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و با توجه به شروع به کار عملیات اجرایی این پروژه در ابتدای سال ۹۸ و کارکرد بیش از یک میلیارد تومانی در این محور هیچ پرداختی حتی یک ریال به پیمانکار صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته هم هیچ اعتباری به پیمانکار داده نشده که امیدواریم با توجه به پیگیری‌ها و اعتبارات جذب شده برای این پروژه، مسیر سه راهی زرامین به گیان تا کرک سفلی به طول حدود پنج کیلومتر با رفع مشکل معارضین به زودی آغاز شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به جاده‌ی دهفول‌راه به نهاوند، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم اعتبار آسفالت مسیر دهفول راه به نهاوند به عنوان یک جاده گردشگری در محل دیگری هزینه شود چون این هنر نیست و کمبود اعتبارات را از مرکز پیگیری می‌کنیم ولی اجازه نمی‌دهیم اعتبارات جاده دهفول‌راه در محل دیگری هزینه شود.

شهبازی هم‌چنین از تامین اعتبار لازم جهت  بازسازی و بهسازی جاده‌های روستایی شهرستان در دیدار با معاون وزیر خبر داد.

او یادآوری  کرد: اخیرا در دیداری که با امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور داشتم درخواست تأمین اعتبار لازم برای تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات راهداری و بازسازی و بهسازی جاده‌های فرعی و روستایی نهاوند مطرح شد که خوشبخاته مورد موافقت قرار گرفت.

شهبازی خاطرنشان کرد: در این دیدار تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریالی، بازسازی و ارتقا راه نهاوند به گیان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی، بازسازی و ارتقا محور دهفول به برزول با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی و بهسازی و آسفالت راه‌های روستاهای شهرستان با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال مطرح و پیگیری شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *