واکسیناسیون کرونا بیش از 26 درصد گلستانی‌ها تکمیل شد

سادس/گلستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا بیش از 26 درصد گلستانی‌ها تکمیل شد، گفت: در حال حاضر 26.6 درصد مردم گلستان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

ناهید جعفری ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا استان گلستان اظهار کرد: از هفته گذشته جمعیت گروه هدف برای تزریق واکسن کرونا به رده سنی پنج سال به بالا رسید، در حال حاضر 26.6 درصد مردم گلستان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، همچنین 83.2 درصد نوبت دوم و بیش از 97 درصد گلستانی نوبت نخست واکسن کرونا را تزریق کردند، البته این محاسبه پوشش واکسیناسیون برای گروه هدف 12 سال به بالا است اما اگر بخواهیم برای کل جمعیت استان را محاسبه کنیم آمارها متفاوت خواهد شد که براساس آن 74.7 درصد نوبت اول، 63.8 درصد نوبت دوم و 24 درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: در استان گلستان یک میلیون و 400 هزار نفر گروه هدف نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند که تاکنون موعد دریافت نوبت دوم واکسن 18 درصد از این افراد فرا رسیده اما متأسفانه برای تزریق واکسن اقدام نکردند، همچنین یک و میلیون و 130 هزار گلستانی نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند که حدود 55 درصد از آنها از موعد واکسن نوبت سوم آنها گذشت اما هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: مراکز بهداشتی باید افرادی که نوبت دوم وکسن کرونا را دریافت کردند اما برای تزریق نوبت سوم مراجعه نکردند را شناسایی کنند و آنها را برای تزریق دوز سوم ترغیب کنند تا روند تکمیل هر سه دوز واکسیناسیون در استان گلستان سرعت بگیرد.

جعفری به وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: طی هفته 46 بازدید مشترک انجام شد، همچنین 5 هزار و 500 بازدید توسط همکاران ما صورت گرفت که در نتیجه آن دو واحد متخلف پلمپ شد و 700 واحد صنفی ضمن دریافت اخطار، اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه همچنان سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی مکان ها رضایتبخش نیست، خاطرنشان کرد: کرونا یک سرماخوردگی ساده نیست و از همه مردم درخواست می کنم ضمن تزریق واکسن نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند و از حضور در مکان های شلوغ و دربسته پرهیز کنند.

گفتنی است؛ در حال حاضر 541 بیمار مبتلا به کرونا در مرازک درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد 104 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و 52 نفر از آنها برای تنفس از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

شمار ابتلا به کرونا در گلستان امروز در مقایسه با روز گذشته روند افزایشی داشته و با اضافه شدن 27 نفر دیگر تعداد بستری های کرونایی در مراکز درمانی گلستان از 514 نفر به 541 نفر افزایش یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *