کمبود ذخایر خونی در اپیدمی کرونا مدیریت شد/ رشد 7 درصدی تأمین ذخایر خونی در کشور

سادس/گلستان سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه با اپیدمی کرونا سراسر جهان با کمبود ذخایر خونی مواجه شدند، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده کمبود ذخایر و فرآورده های خونی به خوبی جبران شد.

عباس صداقتامشب در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون گلستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با اپیدمی کرونا همه جهان با مشکل کفایت و سلامت ذخایر خونی مواجه بودند اما خوشبختانه ما در کشورمان با اقدامات انجام شده موفق به جبران کمبود ذخایر خونی شدیم.

وی افزود: در وهله نخست برای جبران کمبود ذخایر خونی، شبکه ملی خونرسانی در کشور پای کار آمد و سعی می کرد در هر استان از همه ذخایر موجود در کل کشور استفاده کند، همچنین در خصوص بیماری کرونا علم خود را به روز نگه داشتیم و در بحث استانداردهای ملی کشورمان در حوزه اهدای خون هیچ گونه تغییری انجام نشد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا پایگاه های اهدای خون را از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی و مبارزه با کووید19 امن کردیم، بیان کرد: امن ترین مکان ها را برای جلوگیری از گسترش کووید19 در پایگاه های انتقال خون ایجاد کردیم، از همه مهم‌تر مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی به فراخوان های ما پاسخ مثبت دادند طوری که تأمین ذخایر خونی در کل کشور در 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه با رشد هفت درصدی همراه بوده است.

گفتنی است؛ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون گلستان از زحمات «سید صادق بنی عقیل» قدردانی و «فاطمه محمدی» به عنوان مدیرکل جدید سازمان انتقال خون استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *