شخصیت تیمی ما، اجازه برد به رقبا نمی‌دهد

 شخصیت تیمی ما، اجازه برد به رقبا نمی‌دهد

سادس/اصفهان دریافت کننده قدرتی طلایی‌پوشان گفت: سپاهان شرایط بسیار خوبی دارد و تا این لحظه همه چیز خوب پیش رفته است، تیمی که با بازیکنان بزرگ بسته شده و شخصیت تیمی را ایجاد کرده‌ایم که تنها برای برد به میدان می‌رود و به گونه‌ای بازی کرده‌ایم که رقبا فکر شکست دادن ما را نداشته باشند.

رقابت‌های لیگ برتر والیبال در حالی به مرحله پلی‌آف رسید که تیم سپاهان با وجود افت وخیزهایی که از اواسط دور برگشت بیشتر با آن درگیر شد، توانست عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشد، ۲۰ برد از ۲۶ بازی مرحله مقدماتی و درخشش ستاره‌های امروز و فردای این تیم موجب شد تا سایر تیم‌ها با انگیزه‌ای دو چندان مقابل طلایی‌پوشان به میدان بروند.

مجتبی میرزاجانپور، دریافت کننده قدرتی طلایی‌پوشان، بی‌شک یکی از بازیکنان تأثیرگذار سپاهانی‌ها تا این جا بوده، بازیکنی که معتقد است لیگ در پلی‌آف دوباره آغاز می‌شود و باید برای رسیدن جام از صفر شروع کرد، آن هم دوباره پرقدرت، باتمرکز و باز هم باید بهترین باشیم.

 شخصیت تیمی ما، اجازه برد به رقبا نمی‌دهد

مجتبی میرزاجانپور در گفت‌وگو با سادس در خصوص وضعیت این فصل لیگ از ابتدا تا قبل از مرحله پلی‌آف، اظهار کرد: لیگ امسال کمی فشرده بود و بازی‌ها سختی‌های خاص خود را داشت؛ هفته‌ای دو بازی در نیم فصل اول و دوم طبق برنامه سازمان لیگ فدراسیون، شرایطی را برای تیم‌ها و بازیکنان ایجاد کرده بود که زمان کافی برای ریکاوری و درمان احتمالی بازیکنان آسیب‌دیده، نبود. اگر برنامه‌ریزی به گونه‌ای بود که هفته‌ای یک بازی انجام می‌شد، تیم‌ها فرصت بیشتری داشتند تا بتوانند ریکاوری مناسبی داشته باشند و در کنار آن مصدومان هم فرصت کافی برای استراحت و درمان داشتند.

وی افزود: اگر نگاهی به مصدومان لیگ از ابتدا تا این مرحله داشته باشید، می‌بینید چند مورد آسیب در ناحیه آشیل پا، موارد زیادی پیچ خوردگی مچ پا، شکستگی و پارگی رباط صلیبی اتفاق افتاده است، فشردگی لیگ موجب می‌شود که بازیکن فرصت کافی برای ریکاوری مناسب را در اختیار نداشته باشد.

دریافت کننده قدرتی تیم سپاهان با اشاره به اینکه تیمش در شرایط خوب و مطلوبی به سر می‌برد، اضافه کرد: سپاهان شرایط بسیار خوبی دارد و تا این لحظه همه چیز خوب پیش رفته است، تیمی که با بازیکنان بزرگ بسته شده و شخصیت تیمی را ایجاد کرده‌ایم که تنها برای برد به میدان می‌رود و به گونه‌ای بازی کرده‌ایم که رقبا فکر شکست دادن ما را نداشته باشند.

میرزاجانپور تصریح کرد: خدارا شکر می‌کنم که تا این لحظه شرایط تیم به گونه‌ای است که همه تیم با هم رفیق و دوست هستند، از بازیکن گرفته تا کادر فنی تخصصی و بقیه نفراتی که در قالب تیم والیبال سپاهان فعالیت می‌کنند، همگی دست به دست هم دادیم تا به این مرحله رسیدیم.

پلی‌آف یعنی شروع همه چیز از اول

وی با بیان اینکه در مرحله پلی‌آف همه چیز برای تیم‌ها از اول شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: تا این مرحله، کارها و مسابقات زیادی انجام شده است و صدرنشین جدول بودیم، اما یک راند مهم و حساس دیگر باقی مانده و زمانی که پلی‌آف شروع می‌شود، گویی همه چیز از اول شروع خواهد شد و به جایی نرسیده‌ایم. باید دوباره همگی با همدلی و در کنار هم بودن از صفر با فشار و تمرکز با حریفان، رقابت کنیم تا بتوانیم در آخر نتیجه‌ای که باب دل ما و هواداران و باشگاه است را به دست بیاوریم تا دل همه را قبل از عید شاد کنیم.

والیبالیست  ۲۰۵ سانتی‌متری طلایی‌پوشان، افت و خیزهای تیمش را طبیعی دانست و افزود: در طول دور رفت و برگشت لیگ چند نفر از بازیکنان با توجه به فشردگی مسابقات و حساسیتی که برخی از بازی‌ها داشت، نتوانستند به خوبی استراحت کنند. بنابراین با توجه به شرایط در بازی‌های آخر که صدرنشینی ما قطعی شده بود و با توجه به اهمیت صعود به پلی‌آف همراه با صدرنشینی، سرمربی تیم تشخیص داد که به بازیکنانی مثل من، فرهاد قائمی، امیرغفور یا مسعود غلامی و علیرضا مباشری که نیم فصل اول به دلیل مصدومیت نتوانست به تیم کمک کند، فرصت استراحت بیشتری داد و در این فرصت از سایر بازیکنان که شاید در طول فصل کمتر به میدان رفته بودند، فرصت بیشتر داده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصدومیت بخش جدایی‌ناپذیر وغیرقابل پیش‌بینی در ورزش حرفه‌ای است، سرمربی تیم به دلیل فشردگی برنامه مسابقات احتمال آسیب‌دیدگی برای ما می‌داد، همراه کادر فنی تیم تمام تلاش خود را انجام دادند تا بازیکنان تیم، سلامت و بدون آسیب وارد مرحله پلی‌آف شوند و با بازی دادن به بازیکنان جوان و استفاده از آن‌ها سعی کرد ریسک کار را پایین بیاورد.

 شخصیت تیمی ما، اجازه برد به رقبا نمی‌دهد

جوانان دست مربی را نبستند

ملی پوش بابلی سپاهان با اشاه به اینکه خوشبختانه بازیکنان جوان تیم توانستند به خوبی جواب اعتماد محمدی راد را بدهند، تصریح کرد: تمام بازیکنان جوان و همین‌طور باتجربه‌های تیم برای موفقیت تیم به یکدیگر کمک می‌کنیم، جوانان تیم تلاش خود را انجام می‌دهند و البته بازیکنان باتجربه به آن‌ها کمک خواهند کرد تا بتوانند خود را در زمین پیدا کنند و عملکردی که در تمرینات داشتند را در زمین مسابقه به نمایش بگذارند. خدا را شکر نفراتی که با نظر سرمربی به میدان رفتند عملکرد خوبی داشتند و دست مربی را نبستند و شرایط تیمی، تیم را به خوبی حفظ کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم سال‌های آینده بازیکنان بزرگ‌تری شوند.

وی با بیان اینکه بازی کردن در تیم رحمان محمدی‌راد سخت و در عین حال شیرین و همراه با آرامش است، گفت: این سومین سالی است که در کنار ایشان هستیم، مربی که در عین جدیت و نظم خاصی که در تمرینات و مسابقه دارد و سخت می‌گیرد، در بیرون از موضوعات تیم سخت‌گیر نیست. او هدف مشخصی دارد و به اصول خودش پایبند و روی تمرینات بسیار حساس است؛ چراکه اعتقاد دارد بازیکن آنچه را که در تمرین انجام می‌دهد باید بتواند در زمین مسابقه نیز اجرا کند و اگر نتواند حرکتی را به خوبی در تمرینات انجام دهد، پس نمی‌توان در مسابقه توقع انجام درست و باکیفیت آن را داشت که البته حق دارند و همه هم بر این اعتقاد و ذهنیت سرمربی صحه و احترام می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم تا آنچه را کادرفنی از ما می‌خواهد را به خوبی انجام دهیم.

میرزاجانپور که با پرش‌های بسیار بلند خود در زمان زدن اسپک، کار مدافعان حریف را سخت و همانند موشک زمین به زمین عمل می‌کند در خصوص اعتماد رحمان محمدی‌راد به تیم و میزان قدرت ریسک پذیری‌اش در جا به جایی بازیکنانش در پست‌های مختلف، خاطرنشان کرد: زمانی که ما در قالب یک تیم هستیم و یک جو خوب و رفاقتی بین ما است، اگر مربی بازیکنی را جا به جایی پستی می‌کند؛ دلیل آن نیست که بازیکن در آن پست ضعیف بوده که تغییرات ایجاد شده، برخی از بازیکنان ظرفیت و قدرت بازی در دو پست را دارند، گاهی بازیکنی پشت خط زن می‌شود، در حالی که پست تخصصی‌اش نیست، فردی لیبرو یا پاسور است، اما به تشخیص مربی در پست دیگری بازی می‌کند، همه بازیکنان تلاش می‌کنند تا در تمرین و به ویژه مسابقه خواسته‌های سرمربی و کادر فنی را برآورده کنند، اگر مربی جابه جایی انجام می‌دهد با علم و آگاهی از توانایی بازیکن است، چرا که به دنبال گرفتن بهترین نتیجه و عملکرد است و البته در مورد تیم ما و جا به جایی‌های آقا رحمان تاکنون جواب داده است، امیدوارم در پلی‌آف نیز کارهایی انجام دهیم که تیم را در شرایط خوبی قرار دهد و نتیجه بگیریم.

میرزا و احساساتش در زمین 

بازیکن بلندقامت و البته احساسی تیم محمدی‌راد که واکنش‌های بسیار دیدنی و جذابی بعد از کسب امتیاز از خود نشان می‌دهد در خصوص شرایط روحی‌اش در زمین، گفت: خدا را شکر تا این لحظه همیشه حالم خوب بوده و سعی کرده‌ام بازی خوبی به نمایش بگذارم؛ والیبال یک ورزش تیمی و گروهی است. هر فردی درگیری‌های ذهنی‌های خود را دارد، از مسائل شخصی گرفته تا نگرانی در مورد بازی، مصدومیت و … کنترل و مدیریت این مسائل بسیار مهم است، اینکه بتوانید همیشه در زمین حال خوبی داشته باشید و در زمین ۱۰۰ درصد خودتان باشید، بسیار مهم است. برای هر فردی روز خوب و بد پیش می‌آید و من هم استثنا نیستم و تقریباً همه با نوع خوشحالی کردن و جملاتی که گاهی بعد از امتیاز گرفتن می‌گویم آشنا هستند.

 شخصیت تیمی ما، اجازه برد به رقبا نمی‌دهد

ویدئوچک، مهم، لازم و حیاتی برای والیبال امروز  

و اما ویدئو چک که میرزاجانپور نمی‌دانست چه لقبی به آن بدهد، یار سیزدهم یا چهاردهم؟ اعتقاد دارد آن‌قدر مهم است که بعد از نفرات داخل زمین می‌توان به ویدئو چک با خیال راحت تکیه کرد، این نرم افزار کمک‌کننده، اهمیت بسیار زیادی دارد، ویدئو چک اگر باشد دیگر اختلاف و دعوا بر سر امتیازات و اشتباهات داوری نیست و ضریب اشتباهات داوری را کاهش می‌دهد.

ملی‌پوش سپاهان ادامه داد: جدای از این مسئله گرفتن به موقع آن کمک به کادر فنی و هنر آن‌ها است، چرا که برخی مواقع به کادر کمک می‌کند به ویژه زمانی که مربی تایم استراحت و تعویض‌های خود را انجام داده است، در واقع استفاده از ویدئوچک آرامش را به تیم‌ها منتقل می‌کند و در مجموع به داوران، بازیکنان و کادر تیم‌ها و باشگاه‌ها کمک خواهد کرد. در کنار آن، زمان گرفتن ویدئوچک، استرس خاص و ریزی هم به هواداران و تیم‌ها وارد می‌شود که سریع‌تر نتیجه درخواست ویدئوچک را بفهمند، چرا همه دنبال امتیاز هستند و جذابیت خاص خودش را دارد.

پاس گرگان؛ جوان، باهوش و فرصت طلب

وی بازی مقابل پاس گرگان را حساس و مهم خواند و افزود: پاس گرگان سرمربی خوب و بازیکنان خوبی دارد، بیشتر بازیکنانش سرباز هستند، بازیکنان جوان و باتجربه‌ای که در لیگ امسال خوب ظاهر شدند و قطعاً سال آینده فکر می‌کنم برخی از بازیکنان راهی تیم‌های بزرگتری شوند، چرا که خوب ساخته شده‌اند.

وی افزود: در کل تیمی است که اگر کمی آن‌ها را دست کم بگیریم و تمرکز لازم را نداشته باشیم، می‌توانند اذیت‌مان کنند. هشت تیمی که به پلی‌آف آمده‌اند تیم‌های قوی بودند، بنابراین تیم ضعیفی در این مرحله نداریم. باید با تمرکز خیلی بالا و آنالیز خوبی که کادر فنی تیم انجام می‌دهند از امتیاز اول تا آخر تلاش کنیم که بتوانیم بازی را مدیریت کرده و در نهایت به پیروزی برسیم.

 دلتنگی برای هواداران

میرزاجانپور با اشاره به اینکه حضور تماشاگران عطش بازی را بیشتر می‌کند و جذابیت بازی‌ها را دو چندان، اضافه کرد: واقعا نبود هوادار در سالن زمانی که بازی می‌کنیم بسیار تأثیرگذار است، سال‌های قبل در بازی‌های حساس باشگاهی زمانی که بازی ساعت ۳ یا ۴ بعدازظهر بود ساعت ۱۲ سالن پر می‌شد، متاسفانه در طی یکی دو سال اخیر به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا نتوانسته‌ایم از بودن در کنار هواداران تیم استفاده کنیم و آن‌ها را در شادی بردهایمان در سالن شریک کنیم. بودن هوادار در سالن عطش بازی و بازیکن را افزایش می‌دهد و انرژی مثبتی که از سکوها به بازیکن منتقل می‌کنند در روند تیم و نتیجه‌گیری خیلی تأثیرگذار و نوعی دلگرمی است، امسال که این فرصت را از دست دادیم، امیدوارم با رفع شرایط شیوع ویروس کرونا و جوی که ایجاد کرده در سال آینده والیبال را با هوادارانش بازی کنیم و همچنین شرایطی ایجاد شود که بانوان هم بتوانند برای تماشای مسابقات در سالن‌ها حضور داشته باشند.

 شخصیت تیمی ما، اجازه برد به رقبا نمی‌دهد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *