تکمیل شبکه پایاب سد حوضیان ضروری است

سادس/لرستان نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل شبکه پایاب سد حوضیان ضروری است.

دکتر محمد خدابخشی در خصوص مصوبات سفر اخیر هیات دولت به لرستان و در بخش کشاورزی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: احداث کارخانه فرآورده‌های گیاهان دارویی، احداث پاسگاه منابع طبیعی در بزنوید و شول‌آباد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و پیگیری ارتقا فرمانداری الیگودرز به فرمانداری ویژه از این مصوبات در شهرستان الیگودرز بوده است.

وی با اشاره به مصوبات در حوزه وزارت علوم بیان کرد: احداث پژوهشکده گیاهان دارویی و راه‌اندازی آموزشکده فنی‌حرفه‌ای در این راستا مربوط به شهرستان الیگودرز بوده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه وزارت آموزش و پرورش، صندوق ذخیره فرهنگیان مصوبه برای الیگودرز داشته و آن هم ایجاد کارگاه تولید البسه دانش‌آموزی و ماسک برای این شهرستان است.

احداث مجتمع کشت و صنعت دامپروری پنج هزار راسی

خدابخشی ادامه داد: در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران، احداث مجتمع کشت و صنعت دامپروری پنج هزار راسی که توسط سازمان اقتصاد کوثر پیگیری شده برای فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران ایجاد خواهد شد مربوط به شهرستان الیگودرز بوده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات حوزه وزارت نفت در شهرستان الیگودرز عنوان کرد: سهم الیگودرز دو مصوبه اعم از تسریع در تکمیل پروژه گازرسانی به شول‌آباد و اجرایی کردن پروژه گازرسانی به شهر تیتکان بزنوید است که در این راستا تمام روستاهای در مسیر گازرسانی خواهند شد.

وی به مصوبات حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره  و خاطرنشان کرد: اتصال فیبر نوری شاپورآباد به سدرودبار لرستان تنها مصوبه شهرستان الیگورز بوده که در این راستا تمام روستاهای در مسیر به فیبر نوری مجهز خواهند شد و  مشکل آنتن‌دهی مردم رفع و اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

پیشنهاد منطقه ویژه الیگودرز به هیات وزیران ارائه شده است

خدابخشی اظهار کرد: در حوزه وزارت اقتصاد  یک مصوبه برای شهرستان الیگودرز وجود داشته و آن هم بررسی و ارائه پیشنهاد منطقه ویژه الیگودرز بوده است که به هیات وزیران ارائه و توسط دبیرخانه آزاد صنعتی به مناطق ویژه انجام شده است.

وی با اشاره  به مصوبه  حوزه ورزش و جوانان گفت: تکمیل پیست اسکی فرسش، با اعتبار شش میلیارد تومان یکی دیگر از مصوبات سفر اخیر هیات دولت به لرستان بوده است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه وزارت میراث و فرهنگی و صنایع گردشگری در سفر هیات دولت،  تنها یک مصوبه  مربوط به شهرستان الیگودرز و آن هم تسریع بررسی مجدد احداث مجتمع گردشگری سد رودبار لرستان بوده است.

وی در خصوص مصوبات سفر هیات دولت در بخش وزارت نیرو گفت: سه مصوبه اعم از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه پایاب سد حوضیان، اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل سد حوضیان و تسریع آبرسانی برای روستاهای زیان دیده است، قمرود که این پروژه دو سال قبل کلنگ زنی شده و آبرسانی به ۹۰ روستا در دستور کار دارد.

خدابخشی با اشاره به مصوبات حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان الیگودرز تصریح کرد:در این حوزه دو مصوبه مربوط به شهرستان الیگودرز بوده و آن هم تسریع در تکمیل کارخانه لاستیک بارز لرستان و تسریع در مجتمع گردشگری حوضیان بوده است.

تسریع  در راه‌اندازی در کارخانه سنگ الیگودرز

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در حوزه صنعت معدن و تجارت  برای این شهرستان،  احداث کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم و دیگری تسریع و راه‌اندازی در کارخانه سنگ الیگودرز بوده است.

وی یادآور شد: ۳۲ مصوبه برای شهرستان الیگودرز در سفر اخیر هیات دولت به لرستان انجام شده که امتیازاتی  بوده که مسئولین نظام به مردم الیگودرز اختصاص داده‌اند و نگاه نسبت به مردم این دیار ویژه است و به عنوان وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی این امتیازات را پیگیری خواهم کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *