از بلاتکلیفی در هویت‌گذاری اسب‌ها تا گرانی سبوس و نبود کلینیک درمانی

از بلاتکلیفی در هویت‌گذاری اسب‌ها تا گرانی سبوس و نبود کلینیک درمانی

سادس/خوزستان یک کارشناس رشته سوارکاری در خوزستان با اشاره به مشکلات در صنعت اسب، گفت: هنوز تکلیف را نمی‌دانیم که هویت گذاری اسب‌ها باید توسط فدراسیون باشد یا زیر نظر جهاد کشاورزی.

سید هاشم سیدلطیفی در گفت‌وگو با سادس، اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که سوارکاری استان خوزستان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اختلاف بین جهاد کشاورزی و فدراسیون در بحث هویت‌گذاری اسب‌ها است. در حال حاضر خیلی اسب‌ها توسط جها کشاورزی هویت گذاری شده‌اند اما از ورود به میدان‌های شو و کورس محروم هستند، در حالی که مالکان اسب‌ها هزینه کرده‌اند.

وی افزود: ما اکنون تکلیف را نمی‌دانیم که هویت گذاری باید توسط فدراسیون باشد یا زیر نظر جهاد کشاورزی. نکته جالب این است که مالکان اسب‌ها اگر با فدراسیون سوارکاری یا جهاد کشاورزی صحبت کنند متقاعد شده و هر کدام قانونی جواب می‌دهند. به هر حال این بلاتکلیفی برای مالکان مشکل‌ساز شده و هزینه‌های هنگفت را در بردارد. این مشکل باید هر چه سریع‌تر برطرف شود تا مالکان بدانند هویت‌گذاری توسط چه دستگاه متولی باید انجام شود.

یک پیشکسوت رشته سوارکاری در خوزستان درخصوص وضعیت درمانی اسب‌ها نیز گفت: در حوزه درمان اسب‌ها با مشکل مواجه شده‌ایم؛ نه کلینیک شبانه‌روزی و نه مکان ویژه‌ای برای مراجعه وجود دارد و این مشکل بزرگی است.

وی افزود: همین چند روز پیش یک اسب خالص گران قیمت در اهواز تلف شد و هیچ کسی هم دلیل تلف شدن این اسب جوان، تمرین شده و آماده برای مسابقات کورس را متوجه نشد. این مشکل نیز باید حل شود.

سیدلطیفی در پایان بیان کرد:‌ همچنین جهاد کشاورزی باید از صنعت اسب حمایت کند. قیمت‌های هنگفت جو، سبوس و ذرت سختی‌ها و مشکلات بسیاری برای مالکان اسب‌ها ایجاد کرده است. باید همراهی و همکاری شود تا بحث نگه‌داری از اسب‌ها به خوبی انجام شود و صنعت اسب در خوزستان همچنان رو به جلو حرکت کند. خوزستان در بخش اسب خالص واقعا در حال پیشرفت است و در بخش تولید و همچنین مسابقات شو و کورس پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم و این نشان از تولید و پرورش خوب اسب در استان است اما تاکید می‌کنم نیاز به حمایت است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *