حبیبی: نخستین آکادمی بین‌المللی ورزش را تاسیس کردیم

حبیبی: نخستین آکادمی بین‌المللی ورزش را تاسیس کردیم

مربی پیشین تیم ملی هندبال گفت: با ثبت آکادمی بین‌المللی ورزش آسیا می‌خواهیم کلاس‌های آموزشی، سمینارها و همایش‌های بین‌المللی، کمپ‌های تمرینی و تخصصی سازی و علم ورزش را ارائه کنیم.

علیرضا حبیبی در گفت‌وگو با سادس در خصوص تاسیس آکادمی ورزشی آسیا اظهار کرد: با حمایت پاکدل رییس فدراسیون هندبال و همچنین فدراسیون آسیا نخستین آکادمی بین‌المللی ورزشی آسیا تاسیس شد. این باشگاه و آکادمی ورزشی از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در ایران آغاز کرده بود. در طول سال‌های گذشته هم با همکاری باشگاه‌ها و فدراسیون در خصوص برگزاری کمپ‌های خارج از کشور و برگزاری سمینارهای ورزشی بین‌المللی در ایران، اعزام مربیان و بازیکنان به دوره‌های آموزشی خارج از کشور فعالیت داشت.

مدرس بین‌المللی هندبال افزود: من به عنوان مربی و مدرس بین‌المللی و با توجه به ارتباطات بین‌المللی که دارم تلاش کردم این آکادمی را از طریق فدراسیون هندبال آسیا به ثبت برسانم تا بتوانیم در زمینه‌های آموزشی، سمینارها و همایش‌های بین‌المللی، کمپ‌های تمرینی، تخصصی سازی هندبال در حوزه‌های مختلف و تورنمنت‌های بین المللی را عرصه کنیم. 

حبیبی در ادامه گفت: حوزه فعالیت این آکادمی فقط مخصوص هندبال نیست و برای کلیه رشته‌های ورزشی است اما با توجه به تخصص من در هندبال تصمیم گرفتم اول با هندبال شروع کنم. امیدوارم بعد از آن با استفاده از متخصصان رشته‌های مختلف بتوانیم نسبت به توسعه رشته‌های دیگر هم اقدام کنیم. قابل توجه این است که برای این آکادمی سعی کرده‌ام از بهترین و برجسته‌ترین مدرسین دنیا استفاده کنم. تعداد زیادی از مربیان دنیا را دعوت به همکاری کرده‌ام و یک تیم بسیار خوب را در این زمینه‌ انتخاب شده که در این مسیر ما را یاری کنند.

وی افزود: با مجوزی که دریافت شده تمامی گواهینامه‌هایی که در زمینه آموزشی و کمپ های تمرینی صادر شود مورد تایید فدراسیون هندبال آسیا و ایران خواهد بود که اعتبار زیادی به برگزاری دوره های آموزشی خواهد داد. در قدم بعدی می‌خواهیم با ارتباط با فدراسیون‌ها و دانشگاه‌های دنیا بتوانیم بحث علم ورزش را ارتقا دهیم.

او در پایان گفت: یکی از انگیزه‌ها که سبب شد این کار را انجام دهم تعداد کم کلاسهای دانش افزایی بود. عموما برگزاری کلاسهای دانش افزایی برای همه کشورها بسیار محدود است. اگر کشوری بخواهد دوره بین‌المللی را برگزار کند باید در نوبت بماند و هر چند سال یکبار و با تعداد محدود این سهمیه به کشورها داده می‌شود. ما می‌توانیم به طور خصوصی دوره‌های دانش افزایی را داشته باشیم تا اگر مربیان و داوران در کلاس ارتقا نمی‌توانند شرکت کنند به لحاظ دانش افزایی و به روز شدن هندبال استفاده ببرند. گواهینامه معتبری هم دریافت می‌کنند. امیدوارم که سایر فدراسیون‌های ورزشی کشور و هیات‌های ورزشی از این امر استقبال خوبی داشته باشند. قطعا جامعه هندبال این موضوع که برای اولین بار اتفاق افتاده و باعث افتخار است را حمایت خواهند کرد تا ما هم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *