غیبت لژیونر پینگ‌پنگ در انتخابی تیم ملی و گله از فدراسیون

غیبت لژیونر پینگ‌پنگ در انتخابی تیم ملی و گله از فدراسیون

لژیونر تنیس روی میز ایران گفت: به دلیل بازی داشتن در فینال لیگ آلمان نمی توانم در انتخابی تیم ملی شرکت کنم و فدراسیون هم حاضر نشد دو روز مسابقات را به تعویق بیندازد.

 آروین رویین تن در گفتگو با سادس درباره ی از دست دادن مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز بیان کرد: انتخابی تیم ملی قرار بود 26 بهمن باشد که به تعویق افتاد و در اسفند برگزار می شود. همان روز اول انتخابی تیم ملی من باید در فینال لیگ آلمان بازی کنم که مسابقه مهمی برای تیم باشگاهی من محسوب می شود و تیمم به من نیاز دارد. فدراسیون می توانست مسابقه انتخابی را دو تا سه روز به تعویق بیندازد تا  تمام بازیکنان لژیونر در انتخابی شرکت کنند و حتی صحبت هم کردم که عذرم کاملا موجه است اما گفتند نمی‌توانند  این کار را انجام دهند.

او ادامه داد: از طرفی قبل از انتخابی تیم ملی، اسامی نفرات را برای مسابقات قطر داده اند و چهار نفر اول تیم ملی را اعلام کرده اند. در حالی که من هم عضو آخرین تیم ملی بوده ام اما نامم را رد نکرده اند. آن چهار نفر با توجه به جایگاهی که در رنکینگ جهانی دارند، حقشان است که در مسابقات قطر شرکت کنند اما بحث من این است که اگر قرار بود تیم ملی در مسابقات شرکت کند چرا اسم من را رد نکرده اند و زمانی هم که پیگیر این مسئله شدم پاسخ روشنی به من ندادند. از طرفی فدراسیون ایران با قطر تفاهم نامه همکاری امضا کرده است و اگر بر اساس این تفاهم نامه نتواند پنج بازیکن خود را در مسابقات قطر شرکت دهد، این تفاهمنامه به چه کار می آید؟

*سرمربی گفت کاری نمی تواند انجام دهد

او در پاسخ به این پرسش که با سرمربی صحبت کرده که به چه دلیل نمی‌تواند در انتخابی تیم ملی شرکت کند؟ تصریح کرد: بله اما گفت که هیچ کاری نمی تواند انجام دهد. با مربی تیم باشگاهی ام در آلمان هم صحبت داشتم و گفت امکان تغییر مسابقه وجود ندارد. من قرارداد دارم و نمی‌توانم در بازی فینال حضور نداشته باشم. به خاطر اینکه دو روز مسابقه انتخابی تیم ملی را به تعویق نیانداختند، خیلی راحت مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی که رویداد بسیار مهمی برای تیم ملی بود را از دست دادم.

*فدراسیون به افراد فنی بیشتری زیاد دارد

رویین تن با اشاره به اینکه فدراسیون به افراد فنی بیشتری نیاز دارد، تاکید کرد: تصمیماتی که در فدراسیون گرفته می‌شود، فنی نیست و نیاز است که افراد فنی بیشتری در فدراسیون حضور داشته باشند.  بازیکنان خوبی در ایران داریم و هر کسی که پیشرفت داشته، یا خودش هزینه زیادی کرده و یا در لیگ های خارجی حضور داشته است. بازیکنان سطح اول ایران در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند و هر پیشرفتی است بر اساس حضور در لیگ های اروپایی است. امیرحسین هدایی چندین سال پیش نفر اول رنکینگ امیدهای جهان شد و به خاطر تمریناتی که در خارج از ایران داشت و هزینه‌های زیادی که خودش و اسپانسر انجام داد، توانست به این موفقیت دست پیدا کند.  

‌*برای وضعیت قراردادهای لیگ و مالیات ها فکری شود

رویین تن در مورد وضعیت قراردادهای لیگ ایران نیز گفت: سال گذشته در تیم دانشگاه آزاد بازی کردم این تیم شرایط خوبی از لحاظ اسکان و تدارکات نداشت و ۱۷ درصد از قراردادهای ما را نیز کسر کرد. نکته جالب این است که هیچ کسی هم پیگیر نشد که چرا این اتفاق افتاده و امسال هم دوباره در لیگ حضور دارد. همچنین  ۲۰ درصد از قراردادهای امسال هم برای مالیات فدراسیون کم می شود. این در حالی است که حدود 50 درصد بازیکنان در لیگ ایران به صورت رایگان بازی می‌کنند. واقعا باید برای این وضعیت قراردادها و میزان مالیاتی که کسر می‌شود، فکر شود.

*حضور کمی در مسابقات بین المللی داریم

او در مورد حضور کمرنگ بازیکنان ایرانی در تور های بین المللی گفت: اگر ما در مسابقات بین المللی زیادی حضور داشته باشیم، تعداد بازیکنان بیشتری از ایران در رنکینگ زیر 100 جهان قرار می گیرند. در سال های اخیر فقط در مسابقات جهانی و آسیایی حضور داشتیم و این در حالی است که پینگ پنگ رشته انفرادی است و بازیکن باید حداقل در ۱۰ مسابقه در سال شرکت کند. من در آلمان، مجارستان و دیگر کشورهای اروپایی می بینم که بازیکنانشان به غیر از مسابقات قهرمانی قاره ای و جهان حداقل در ۱۰ مسابقه بین المللی دیگر شرکت می کنند. متاسفانه در ایران با وجود این همه بازیکن با استعدادی که وجود دارد اما حضور در مسابقات بین المللی کم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *