روند صعودی کرونا در استان گلستان/ آمار بستری از مرز ۵۰۰ بیمار عبور کرد

سادس/گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در این استان، گفت: آمار بیماران بستری شده کرونایی در استان گلستان از ۵۰۰ بیمار عبور کرد.

دکتر سعید گل فیروزی در گفت و گو با سادس با اشاره بهروند رو به گسترش سویه اُمیکرون بیماری کرونا در سطح کشور و قرار گرفتن در پیک ششم کرونا، اظهار کرد: در چنین شرایطی انتظار داریم با همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از آسیب ها و مخاطرات این پیک کاسته و تلاش کنیم با سرعت کمتری به اوج این پیک برسیم.

وی با بیان اینکه هیچ توصیه ای به اندازه سه توصیه همیشگی ما مبنی بر رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و داشتن تهویه مناسب در اماکن مختلف کارآمد نیست، افزود: همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم با کمترین آسیب از این گردنه سخت بیماری نیز عبور کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اعلام آمادگی کامل کادر درمانی و بهداشتی سرتاسر استان برای مقابله با پیک ششم، خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستانهای ما آماده خدمت رسانی هستند اما باید این نکته را در نظر بگیریم که همکاران ما دو سال است که به صورت پیوسته درگیر این بیماری بوده و واقعا در شرایط جسمی و روحی سختی قرار گرفته اند که انتظار ما رعایت بیشتر پروتکل ها برای کمک به کادر درمان است.

گل فیروزی از عبور آمار تعداد بیماران کرونایی بستری شده در سطح استان از ۵۰۰ نفر خبر داد و گفت: آخرین آمار بستری که متعلق به روز گذشته است نشان می دهد بیماران بستری شده کرونایی در استان گلستان 509 نفر هستند که از این تعداد 68 نفر در بخش مراقبت های ویژه در حال دریافت خدمات درمانی بوده و بالغ بر 32 نفر نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی خودرویی 22 بهمن ماه در روز جمعه پیش رو، گفت: در عین حال که راهپیمایی به صورت خودرویی و سخنرانی در اماکن روباز خواهد بود اما همچنان انتظار داریم مردم عزیز نسبت به رعایت پروتکل ها و حفظ تدابیر شخصی و اجتماعی ایمنی بخش در برابر کرونا اهتمام لازم را به کار ببندند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *