قاسم پور: شفافیت آراء گامی در مسیر جلوگیری از فساد و راهی برای مسئولیت پذیری است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه ای توسط برخی از نمایندگان مجلس برای اعمال شفافیت درباره آرای شان خبر داد و تاکید کرد: شفافیت آراء، گامی در مسیر جلوگیری از فساد و راهی برای مسئولیت پذیری و پاسخ گویی است.

به گزارش سادس، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «به همراه برخی همکارانم، داوطلب اعمال شفافیت درباره آراءمان در مجلس شدیم و نامه‌ای تدوین شده در این خصوص را امضا کردیم.

شفافیت آراء، گامی در مسیر جلوگیری از فساد و راهی برای مسئولیت پذیری و پاسخ گویی  است.»

بر اساس این گزارش، ۴ دی ماه سال جاری بررسی گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجددا در دستور کار هفته جاری صحن مجلس قرار گرفت.

همچنین ۲ بهمن ماه سال جاری، دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی شفافیت عملکرد نمایندگان و مجلس شورای اسلامی پرداخت که در این گزارش بیان شده: شفافیت به عنوان یکی از رویکردهای افزایش کارامدی و بهره وری، کاهش هزینه ها، مبارزه با فساد و یکی از اصول حکمرانی خوب، دارای اصول، قواعد و سرفصل های متعددی است که ابعاد، شاخص ها و سیاست های مختلفی را در نهادهای حکومتی شامل می شود. بنابراین ایجاد شفافیت بهینه و کارامد، مستلزم شناخت شاخص های آن در هریک از دستگاه ها است.

۱۷ بهمن ماه نیز جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به محمدباقر قالیباف، از رییس مجلس خواستند ضمن تسریع در روند تصویب علنی طرح شفافیت آرای نمایندگان، نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح درباره آنها و هیات رییسه مجلس اقدام نماید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *