پالایش اطلاعات پنج میلیون مددجو/اتصال اطلاعات نیازمندان به خیران

رئیس کارگروه امداد هوشمند و کارآمد از اجرایی شدن پروژه امداد هوشمند از آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: پرونده اطلاعات مددجویان در سراسر کشور در این سامانه ثبت شده که طی مدت ۲ ماه با ابلاغیه‌ رئیس کمیته امداد این فاز مهم به اتمام رسیده و کل اطلاعات مدیریتی و پرونده‌ای مددجویان امداد که حدود ۲میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار را شامل می‌شود، پالایش شده است. 

جعفر صباغیان در گفت‌وگو با سادس، افزود: سامانه «امداد هوشمند و کارآمد» با توجه به مشکلاتی که در سیستم‌های اطلاعاتی امداد به ویژه سیستم حمایت وجود داشت، از سال گذشته کلید خورد.

صباغیان نقیصه بزرگی که در سیستم‌های اطلاعاتی امداد وجود داشت را «عدم یکپارچگی بین سامانه‌ها و ذی‌نفعان اصلی (مددجو)» عنوان کرد و افزود: به دلیل این نقیصه امکان تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی در بستر مجازی وجود نداشت. پروژه امداد هوشمند ۳۳ فرآیند امداد را پوشش می‌دهد، ۴ گروه فرآیند اصلی آن در مهرماه به اتمام رسید و اکنون در مرحله نهایی شناسایی نیازمندان است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه پروژه امداد هوشمند از آذرماه سال جاری ابلاغ و اجرایی شد، خاطرنشان کرد: پالایش پرونده اطلاعات مددجویان در کل کشور در این سامانه انجام شده و کل اطلاعات مدیریتی و پرونده‌ای مددجویان امداد که حدود ۵ میلیون نفر  (دو میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار) را شامل می‌شود، پالایش شده است.

صباغیان در ادامه با اشاره به اینکه در سامانه امداد هوشمند، وب‌سرویس‌های مختلف با سازمان‌های دیگر جهت بررسی صحت و تکمیل اطلاعات ارتباط برقرار می‌کند، گفت: این ارتباط کمک می‌کند که در بعد اطلاعات، کار مددجویان تسهیل شود و اطلاعات وارد شده، درست و دقیق باشد که مهم‌ترین آنها سامانه شاهکار،سامانه ثبت احوال، سامانه کد پستی و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به فاز دوم پروژه امداد هوشمند گفت: فاز دوم پروژه مذکور شناسایی و جذب خیرین و نیکوکاران است که تا پایان بهمن‌ماه نهایی می‌شود. در این فاز، اطلاعات فرد نیازمند (که در فاز اول در سامانه شناسایی شده است) به اطلاعات خیرین متصل می‌شود، به بیانی تمام نیازهای مددجو از طریق این سامانه دراختیار فرد خیر قرار می‌گیرد و می‌تواند نیاز نیازمند را برطرف کند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امداد خمینی(ره) ادامه داد: در گذشته مددجویان جهت دریافت خدمت باید به دفاتر امداد در سراسر کشور مراجعه می‌کردند؛ اما با راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند، هر مددجو و نیازمند می‌تواند به سامانه مراجعه کرده و با دریافت پرونده الکترونیک، درخواست خود را ثبت و بدون مراجعه به دفاتر امداد، خدماتی که امداد به جامعه هدف ارائه می‌کند را در این سامانه دریافت کند. همچنین سالمندان که امکان دسترسی به اینترنت یا تجهیزات الکترونیک را ندارند، از راه‌های مختلفی از جمله دفاتر پیشخوان می‌توانند خدمات خود را ثبت و دریافت کنند.

صباغیان گفت: با تدابیر پیش‌بینی شده، با استفاده از سرویس‌هایی مانند پست پیشتاز یا سایر سازمان‌های ذی‌نفع، بدون مراجعه فیزیکی نیازمند، می‌توان آن دسته از نیازهای مادی مددجویان را از طریق شرکت پست یا سایر شرکت‌های دیگر مرتفع کرد.

وی افزود: از قابلیت‌های این سامانه این است که می‌توانیم، ظرفیت خدمات امداد به جامعه هدف را به صورت دقیق احصاء کرده و به نیازمند واقعی برسانیم. در واقع در این سامانه طبق مشخصات و بانک اطلاعاتی فرد، به مددجویان بر اساس شاخص‌های تعریف شده امتیاز داده می‌شود و براساس امتیاز کسب شده و اولویت بندی صورت پذیرفته به او خدمات ارائه می‌شود، به نحوی که از دوباره‌کاری و موازی‌کاری در دریافت خدمات پرهیز می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *