خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۸ بهمن

مخالفت مجلس با افزایش استثناها در قانون منع بکارگیری بازنشستگان/ تصویب موافقتنامه خدمات هوایی بین ایران و صربستان و… از جمله موضوعات خبری امروز (دوشنبه) هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و طرح اصلاح تبصره ای از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در آغاز این جلسه محسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس علت تاخیر در برگزاری جلسه علنی را ابتلای تعدادی از نمایندگان به کرونا عنوان کرد و گفت: آرزوی سلامتی برای نمایندگان دارم که تعداد زیادی از آن ها مبتلا به کرونا شدند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۸ بهمن

در ادامه جلسه علنی، بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح اصلاح تبصره ای از قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستورکار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با افزودن استثناها در قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مخالفت کردند.

در جریان بررسی این طرح، رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در اخطاری با تاکید بر اینکه افزودن استثناها در قانون منع بکارگیری بازنشستگان اولویت مجلس نیست، افزود: ما امروز باید به فکر اشتغالزایی برای فرزندان شهدا و آزادگان و ایثارگران و سایر جوانان این مرز و بوم باشیم.

محمدباقر قالیباف هم  با اشاره به بخشی از صحبت های رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول درباره مصوبه کمیسیون تلفیق جهت اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان به جامعه ایثارگران گفت: این مبلغ در اختیار بنیاد شهید برای اجرای قانون جامع ایثارگری و بحث های تملک سرمایه ای و اجرای پروژه های عمرانی فرهنگی قرار داده می شود و فقط برای خانواده شهدا نیست؛ هنوز هم این موضوع به تصویب مجلس در نیامده و تبدیل به قانون نشده و صرفا مصوبه کمیسیون تلفیق است پس فضا اینگونه نشود که ۴۰ هزار میلیارد تومان برای خانواده شهدا اختصاص داده شده است.

مخالفان و موافقان طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان چه گفتند؟ 

مخالفان طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان تاکید کردند که نباید از آبروی خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان برای بازگرداندن عده‌ای به پست‌های مدیریتی استفاده کرد و در مقابل موافقان این طرح تاکید داشتند که باید از ظرفیت روحیه ایثارگری و شهادت در مدیریت کشور استفاده شود.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۸ بهمن

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز  لایحه موافقتنامه خدمات هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان را نیز تصویب کردند.

همچنین پس از بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی مجلس درخصوص طرح استفساریه ماده ای از قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۶۶، با معافیت مالیاتی کشاورزی تولید کمپوست قارچ موافقت کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

یوسفی: باید به معیشت نیروهای انتظامی و نظامی توجه شود

گودرزوند: باید تجهیزات در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد

علیزاده: به تقویت نیروی انتظامی توجه شود

***

رییس مجلس با اعلام پایان جلسه علنی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا سه شنبه ۷:۴۵ صبح تشکیل می شود.

قرار است فردا نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی با حضور امیرعبداللهیان وزیر خارجه به بررسی آخرین تحولات در مذاکرات بپردازند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *