ضرورت پیگیری حق آبه های استان و مطالبه حقوق قانونی قم در حوزه آب

سادس/قم استاندار قم بر ضرورت اقدام دستگاه های ذیربط استان در موضوع آب و پیگیری حق آبه های استان و مطالبه حقوق قانونی قم در حوزه آب تاکید کرد.

 سید محمد تقی شاهچراغی استانداری قم در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با بیان اهمیت اجرای برنامه های کلان استانی در راستای بهینه سازی مصرف آب، افزود: پیرامون اصلاح شبکه توزیع آب، فرهنگ مصرف خانگی آب شرب، بهینه سازی مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب در مصارف مختلف و نیز استفاده صد در صدی از پساب جهت آبیاری فضای سبز با انجام کار مطالعاتی برنامه ریزی مدون صورت گیرد.

استاندار قم با اشاره به برنامه سفر رئیس جمهور به استان قم اضافه کرد: در این سفر مصوبات خوبی تهیه شد که باید نیازمندیهای استان مازاد بر این مصوبات احصاء و تا حصول نتیجه از وزارت نیرو پیگیری شود.

وی با اشاره به اعتبار تخصیص داده شده در حوزه حفاظت از منابع آب، ادامه داد: ‌بحث تصفیه خانه آب شرب، آبرسانی به روستاها و طرحهای اولویت دار روستایی از مصوبات مهم سفر است.

شاهچراغی گفت: تلاش برای تامین حق آبه های استان از جمله وظایف دستگاه های ذیربط است که باید با پیگیری مداوم این حق آبه ها در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی و آب شرب عملیاتی شود.

وی با انتقاد از فعالیت چاه های غیر مجاز در استان، ادامه داد:‌ وضعیت استان در این زمینه احصا شود تا زمینه تامین آب در برخی روستاها و بخش های کم آب استان فراهم شود.

استاندار قم لزوم بهینه سازی مصرف آب در بخش صنعت و کشاورزی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:‌ برنامه ریزی لازم و مطالعات کامل صورت گیرد تا در این حوزه نیز شاهد کاهش مصرف آب باشیم.

احیا و بهسازی قنوات در استان یکی درگیر از مواردی بود که استاندار قم بدان اشاره کرد و بیان داشت: بررسی و مطالعات لازم جهت میزان اثر گذاری لایروبی و اصلاح قنوات و مسیر رودخانه ها در استفاده بهینه از آب و مسائل زیست محیطی در استان می تواند کمک زیادی به بحث حفاظت از منابع آب داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *