۲۲۶ پروژه شهرستان ری همزمان با ایام دهه فجر به بهره‌برداری رسید

۲۲۶ پروژه شهرستان ری با اعتباری بیش از ۷هزار میلیارد تومان همزمان با ایام دهه فجر با حضور استاندار تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سادس، محسن منصوری در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های ایام دهه فجر در شهرستان ری در جمع خبرنگاران گفت: عملکرد ما عملکرد نظام است. دولت‌های مختلف می‌آیند و می‌روند و مردم ما را به عنوان نمایندگان نظام قضاوت می‌کنند. قطعا در ۴۳ سال گذشته کارهای بسیاری در حوزه های مختلف انجام شده و تحول چشم‌گیری را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: بخش خصوصی و مردم پای کار آمدند و اقدامات موثر بسیاری انجام شده است. در ایام دهه فجر امسال نیز بیش از یک هزار و ۱۹۰ پروژه در سطح استان تهران آماده بهره‌برداری شده است که سهم شهرستان ری در این میان شاخص بوده است. بی تردید به مردم ری به صورت مضاعف بدهکاریم چرا که ری مردمی متدین دارد که تعلق خاطر ویژه‌ای به جریان نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی ادامه داد: در سطح شهرستان ری ۲۲۶ پروژه با اعتباری بیش از ۷هزار میلیارد تومان آماده بهره برداری شده که از این میان ۱۱۷ پروژه با اعتبارمعادل ۶ هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی هستند و با مشارکت بخش خصوصی محقق شده است و ۱۰۸ پروژه هم در بخش عمرانی انجام شده است.

وی تاکید کرد: خود را متعهد به پیگیری مشکلات مردم می‌دانیم و امیدواریم به یاری خداوند مشکلی را از مشکلات مردم حل کنیم. البته تاکنون گره‌گشایی زیادی شده اما مشکلات بسیار است که باید حل و فصل شوند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه شهرستان ری بیشترین سهم را در پروژه‌های دهه فجر امسال در سطح استان تهران داشته است افزود: امروز (یکشنبه) در شهرستان ری به صورت نمادین تعدادی از پروژه‌ها را به بهره‌برداری رساندیم در حالی که پروژه‌های متعددی در حوزه‌های ورزشی، آموزشی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی، درمانی و… به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی درخصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران گفت: در استان پروژه ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی نشده نداریم و همه اینها در حوزه‌هایی رخ می‌دهد که دستگاه‌های اداری و اجرایی حضور دارند و مجموعه‌های فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و جهاد کشاورزی شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی نظارت می‌کنند و پیگیری می‌کنند و اینکه برخی دستگاه‌ها در این زمینه سست بوده اند تذکر داده شده و طی نشستی که با شهرداران استان تهران داشتیم عنوان شد که به طور جدی پای کار بیایند تا جلوی ساخت و ساز غیر مجاز گرفته شود.

منصوری تاکید کرد: به مسسئولان مربوطه عنوان شده شاخص ارزیابی دستگاه‌ها جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز است و در این زمینه مصمم و پیگیر هستیم.

حسین توکلی، فرماندار شهرستان ری نیز در گفت‌وگو با سادس، در تشریح پروژه‌هایی که امروز با حضور استاندار تهران در سطح این شهرستان به بهره برداری رسید گفت: امسال در مجموع ۲۲۶ پروژه عمرانی، اقتصادی، کشاورزی، توسعه شهری، روستایی و اداری با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۳ هزار و ۲۲۷ نفر در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: امروز ۱۲۹ پروژه اقتصادی و ۹۷ پروژه عمرانی در شهرستان ری افتتاح شد که از این تعداد، ۱۰۸ پروژه توسط دستگاه‌های اجرایی و ۱۱۸ پروژه از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرایی شده است که سهم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن‌ها مجموعا ۳۲۲۷ نفر است.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۲ پروژه در ایام‌الله دهه فجر ۱۴۰۰ گفت: مجموع اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌های اقتصادی ۶ هزار و ۳۲۹ میلیارد و برای پروژه عمرانی ۸۸۸ میلیارد و در مجموع ۷ هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *