سپاهان در استفاده از موقعیت‌های خود ناکام است

سپاهان در استفاده از موقعیت‌های خود ناکام است

سادس/اصفهان یک پیشکسوت فوتبال گفت: سپاهان مشکلاتی داشت که یکی از آن‌ها فرصت‌سوزی زیاد این تیم بود، سپاهان خیلی خوب حمله می‌کرد و خلق موقعیت می‌کردند، شاید یکی از بهترین تیم‌های ایران در ایجاد و خلق موقعیت در لیگ هستند، اما به همان اندازه در استفاده از موقعیت‌های خود ناکام است.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با سادس در خصوص آمدن رشید مظاهری به سپاهان، اظهارکرد: این یک نیاز بود و همانطور که قبلاً هم گفته بودم کریستوفر کنت یک‌سری نقاط ضعفی داشت که مهم‌ترین آن مسئله نبود رقابت برای کنت بود، چرا که بیشتر بازی‌ها را در زمین حضور داشت و فکر می‌کنم تنها یک بازی برای سپاهان به میدان نرفت. زمانی که رقابتی نباشد اثر منفی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: بزرگ‌ترین امتیازی که آمدن رشید مظاهری دارد، این است که بین مظاهری و کنت رقابت ایجاد می‌شود و هر دو می‌بینند که یک رقیب جدی دارند. دروازه‌بانی یکی از پست‌های مهم و کلیدی در فوتبال است و سپاهان نباید در این زمینه آسیب ببیند.

وی ادامه داد: نیم فصل اول سپاهان را در درون دروازه خوب ندیدم. روز اول کنت را به هندوانه دربسته‌ای تشبیه کردم، چرا که از کریستوفرکنت چیزی نمی‌دانستیم، اما بعد از چند بازی که برای سپاهان به میدان رفت مشخص شد که دروازه‌بان شش دانگی نیست و اگر آمدن مظاهری هیچ امتیازی دیگری نداشته باشد، حداقل رقابت برای ایستادن درون دروازه بین دروازه‌بانان این تیم ایجاد می‌کند.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اتفاقاتی که موجب شد رشید مظاهری از استقلال جدا شود، گفت: در قرارداد هیچ بازیکنی حرفه‌ای ذکر نمی‌شود که همیشه ثابت باشد. مربیان همیشه به دنبال بازیکنان آماده و باانگیزه هستند، بنابراین برای درون دروازه سپاهان نیز محرم نویدکیا با توجه به شناختی که از وی داریم به شدت با بازیکن‌سالاری مخالف است و اجازه نمی‌دهد چنین تفکراتی در تیم‌اش شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: محرم نویدکیا از نظر مدیریت نمره بسیار خوبی گرفته است، تمام بازی‌های سپاهان را دنبال می‌کنم، محرم مدیر بسیار توانمندی است و پیش بینی می‌کنم رقابت سنگینی برای دروازه سپاهان ایجاد شود که به نفع این تیم است

چرخابی همچنین در ارتباط با اینکه آیا سپاهان نیاز به هافبک دارد، گفت: سپاهان در خط هافبک غنی بود و مصدوم شدن یاسین سلمانی، مقداری به تیم سپاهان ضربه زد که در نیم فصل دوم با حل شدن مشکل سلمانی سپاهان از نظر هافبک نفرات اضافی هم خواهد داشت و اگر سپاهان یک مدافع سرخت می‌گرفت، بهتر بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد تغییرات احتمالی در کادر فنی و آمدن مربی خارجی اضافه کرد: بازی‌های سپاهان را دنبال کردم و حتی برخی از آن‌ها را چندین بار دیدم، سپاهان مشکلاتی داشت که یکی از آن‌ها فرصت‌سوزی زیاد این تیم بود، سپاهان خیلی خوب حمله می‌کرد و خلق موقعیت می‌کردند، شاید یکی از بهترین تیم‌های ایران در ایجاد و خلق موقعیت در لیگ هستند، اما به همان اندازه در استفاده از موقعیت‌های خود ناکام هستند و یکی از بدترین تیم‌ها در استفاده از موقعیت‌های ایجاد شده است.

وی افزود: سپاهان همان اندازه که موقعیت‌سازی می‌کند به همان نسبت نیز موقعیت‌سوزی دارد و زمانی که تیمی مرتب چنین مشکلاتی دارد، باید به دنبال راهکار برای آن بود. اعتقاد دارم در فوتبال چیزی به‌عنوان شانس نداریم، اینکه برخی از بازیکنان را خوش شانس می‌گوییم درست نیست، چرا که بازیکنان و تیم‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا به نتیجه برسند. 

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم سپاهان نمی‌توانند از موقعیت‌های بسیار خوبی که دارند با داشتن چنین مهره‌های باکیفیت استفاده کنند، بنابراین دو حالت دارد یا بازیکنان ضعیف هستند و یا تمرینات خوب نیست که باید بررسی شود و دید آیا مهاجمین و بازیکنانی که دارند ضعیف‌ و یا آن‌ها خوب هستند و یا باید در تمرینات تغییرات ایجاد کرد.

وی افزود: سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو، همان مهاجمان فرصت‌طلب و خوب فصل گذشته هستند و اینکه چرا در این فصل تاکنون موفق نبودند، باید بررسی شود. بنابراین معتقدم باید تغییراتی در تمرینات داده شود. این که مربی تمرین‌دهنده را تغییر دهند به خود کادر تیم و باشگاه برمی‌گردد، چرا که ما از دور بسیاری از مسائل را نمی‌دانیم و نمی‌توانیم تصمیم‌گیرنده باشیم. فقط می‌دانم که محرم نویدکیا تمرین‌دهنده نبوده و بنابراین باید بررسی شود که تمرین‌دهنده مشکل دارد یا نوع تمرینات، آن هم برای اینکه این مشکل به هر صورت که به نفع تیم است، حل شود که با دیدن فیلم بازی‌ها و نحوه تمرینات می‌توان به این نتیجه دست پیدا کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *