تغییر برنامه تیم ملی شنا در پی شیوع امیکرون

تغییر برنامه تیم ملی شنا در پی شیوع امیکرون

مربی تیم ملی شنا می‌گوید با توجه به تعویق یکساله مسابقات قهرمانی جهان برنامه‌های تیم ملی نیز تغییر کرده است.

خشایار حضرتی در گفت و گو با سادس، در خصوص شرایط آمادگی تیم ملی شنا اظهار کرد: شرایط شناگران خوب است و آنها در هر دو مرحله لیگ رکوردشکنی کردند. در مرحله اول مهرشاد افقری و سینا غلامپور رکورد ۵۰ پروانه و ۱۰۰ آزاد را شکستند و در مرحله دوم نیز هومر عباسی رکورد ۱۰۰ متر کرال پشت بزرگسالان و ابوالفضل‌ سام رکورد جوانان را زدند.

وی در خصوص اردوهای تیم ملی شنا گفت: قرار است اردویی برای آخر بهمن داشته باشیم اما مقداری این شیوع کرونا باعث شده است بزنامه‌های ما به تعویق بیفتد. ملی‌پوشان قرار است در آن اردو در تست‌های کمیته ملی المپیک نیز شرکت کنند. باید ببینیم شرایط چطور پیش خواهد رفت‌.

وی در ادامه در خصوص مسابقات تدارکاتی تیم ملی افزود: قرار بود اواخر اسفند یک مسابقه خارجی داشته باشیم اما به خاطر تعویق یکساله مسابقات قهرمانی جهان(که قرار بود اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شود) برنامه‌های ما هم تغییر کرد. اکنون اول باید به مسابقات کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی فکر کنیم. مجبوریم فصل‌بندی‌ را تغییر دهیم و برنامه‌ها نیز تغییر خواهد کرد.

حضرتی اضافه کرد: با این شرایط ملی‌پوشان اردیبهشت یا خرداد در یک مسابقه شرکت می کنند و بعد از آن هم احتمالا در تیر اردوی خارجی خواهیم داشت که اینها بستگی به شرایط مالی هم دارد. بعد از آن اردو هم به یک مسابقه خواهیم رفت. بعد از این برنامه‌ها باید ببینیم مسابقات کشورهای اسلامی برگزار می‌شود یا خیر. اگر برگزار شود ملی‌پوشان در آن مسابقات شرکت می‌کنند و اگر لغو شود در آن زمان هم یک مسابقه دیگر برای شناگران تدارک می‌بینیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است چه تعداد شناگر عازم بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی خواهند شد گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست برای بازی‌های آسیایی چند نماینده داشته باشیم اما می‌توانیم بین ۴ تا ۶ نفر اعزام کنیم. برای کشورهای اسلامی احتمالا تعداد بیشتری نماینده داشته باشیم چون در دوره قبل سه مدال برنز گرفتیم و در تلاش هستیم در این دوره رنگ مدال‌ها و تعداد آنها را بیشتر کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *