تعیین تکلیف شهردار بومهن در انتظار رفع اختلاف مجلس و دیوان عدالت

استاندار تهران تاکید کرد که تعیین تکلیف شهردار بومهن در انتظار رفع اختلاف مجلس و دیوان عدالت است.

به گزارش سادس، محسن منصوری در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه های شهرستان پردیس ویژه دهه فجر گفت: به برکت چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی ۱۱۹۷ پروژه با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومان در قالب پروژه های اقتصادی، فرهنگی و عمرانی مختلف در سطح استان تهران آماده بهره برداری شده است.

وی به افتتاح مرکز اورژانس در شهر پردیس اشاره کرد و افزود: از میان پروژه‌های آماده شده برای ایام دهه فجر بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در بخش  اقتصادی و درحدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی محقق شده است.

وی ادامه داد: در این شهرستان  بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری است که از این تعداد ۱۹۰۰ میلیارد تومان پروژه های عمرانی و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هم پروژه های اقتصادی است که اشتغال قابل توجهی برای ساکنان و جوانان شهرستان پردیس به همراه دارد. در پروژه های عمرانی پردیس شاخص ترین پروژه  مسکن مهر است که امروز بیش از  ۲۰۰۰ واحد آماده بهره برداری به مالکان واگذار شده است.

وی تاکید کرد: در بازدید امروز سه پروژه  را افتتاح کردیم که شامل یک طرح تولیدی در حوزه اقتصادی  با اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر و یک پروژه آموزشی در فاز ۵ مسکن مهر پردیس است که توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس ساخته شده است. پروژه سوم هم افتتاح دومین مرکز اورژانس در شهر پردیس است که توسط شهرداری پردیس ساخته و به مرکز اورژانس شهرستان و  استان تهران تحویل شده است.

تعیین تکلیف شهردار بومهن در انتظار رفع اختلاف مجلس و دیوان عدالت

استاندارتهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دلایل تاخیر در معرفی شهردار بومهن، گفت: از مجموع شش شهر بدون شهردار در استان تهران پنج شهر تعیین تکلیف شدند و برای شهردار این شهر کارها و استعلامات لازم انجام شده و پیش نویس حکم هم حاضر است و منتظر رفع اختلافات حقوقی بین مجلس و دیوان عدالت هستیم.

وی افزود: پرونده شهر بومهن پیچیده تر و حقوقی تر از دیگر شهرها بود و حل مسئله از اختیار استانداری خارج شده و منتظر اعلام رای هستیم. در حال حاضر  این پرونده حقوقی و قضایی شده است. در صورتی که مجلس و دیوان عدالت تا هفته آینده حکم نهایی برای شهردار بومهن را صادر نکنند استانداری به نیابت از شورا، شهردار بومهن را معرفی می کند.

آمار مبتلایان به کرونا در استان تهران رو به رشد است

منصوری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آمار رو به رشد مبتلایان به سویه اومیکرون گفت: وضعیت کرونا در استان تهران به شدت گسترش یافته و ترویج و انتشار ویروس در هفته های اخیر بسیار زیاد بود. تعداد بستری ها و تعداد مراجعان بسیار بالا است و سویه اومیکرون با اعمال محدودیت کنترل نمی شود و تنها راه مراقبت، رعایت دستور العمل بهداشتی و تزریق دز سوم  واکسن یادآور است.

وی ادامه داد: براساس مطالعات علمی تزریق واکسن شانس و احتمال ابتلای به کرونا را تا پنج برابر کاهش می دهد و در این راستا از هم استانی‌ها درخواست و انتظار داریم که در اسرع وقت دز سوم را تزریق کنند.

وی افزود: در هفته گذشته ۳۲ درصد به مراجعات تزریق واکسن اضافه شده است و  این آمار  باید به بالای ۹۰ درصد باید برسد تا ایمنی جمعی و عمومی در سطح استان اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *