واکنش عسگری محمدیان به اظهارات غلامرضا محمدی: کشتی گیران ما در المپیک خواب بودند

واکنش عسگری محمدیان به اظهارات غلامرضا محمدی: کشتی گیران ما در المپیک خواب بودند

دارنده مدال های نقره جهان و المپیک در واکنش به گلایه های سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد، تاکید کرد: کشتی گیران ما در المپیک در وضعیت مناسب بدنی نبودند و انگار روی تشک خوابشان برده بود.

عسگری محمدیان در گفتگو با سادس، درباره گلایه غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد از او به دلیل اظهاراتش درباره نا آمادگی بدنی محمدحسین محمدیان در المپیک توکیو، اظهار کرد: بنده دنبال تقابل با هیچ کسی نبوده و نیستم و اگر هم پس از المپیک حرفی زدم، نه به عنوان پدر محمدحسین محمدیان، بلکه به عنوان کوچکترین عضو خانواده کشتی و یک کارشناس صحبت کردم. حال اگر حرفم درست بوده یا نه را مردم باید بگویند.

پیشکسوت عنوان دار کشتی جهان و المپیک، افزود: وقتی قرار است یک کشتی گیر برای مسابقات مهمی همچون رقابت های جهانی و المپیک آماده شود، باید به شکلی برنامه ریزی کنیم که با شروع مسابقات در بهترین شرایط بدنی برای انجام مبارزه باشد و اگر کشتی گیر زودتر از موعد مسابقات به اوج آمادگی برسد، در جریان رقابت ها دچار مشکل بدنی خواهد شد. پیش از المپیک خود محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی نیز اعلام کرده بود محمدحسین محمدیان یکی از شانس های اصلی ما برای کسب مدال است اما در عمل این اتفاق رخ نداد.

وی با تاکید بر ناآمادگی بدنی فرزندش در المپیک توکیو، تصریح کرد: محمدحسین طوری روی تشک کشتی می گرفت که انگار خواب بود. من اگر حرفی زدم در جایگاه پدر او صحبت نکردم، خدا شاهد است به عنوان سکاندار کشتی مازندران، همه ۹۷ کیلوگرم ها را مثل فرزندم دوست دارم و خواهان موفقیتشان هستم اما محمدحسین دوری از کشتی را فقط با امید کسب مدال در المپیک پشت سر گذاشت. محمدحسین در المپیک آن محمدحسین همیشگی نبود و در ۳ دقیقه دوم کاملا در اختیار حریفش بود. اصلا از آن رفلکس های بدنی که همیشه از او سراغ داشتیم خبری نبود و انگار که خواب بود. سعدالله یف روس چند بار قبل از المپیک در مصاحبه هایش اعلام کرده بود که محمدحسین محمدیان جدی ترین رقیبش است و کشتی ما خیلی زیبا خواهد شد. او خود را آماده مبارزه با محمدیان کرده بود و وقتی محمدحسین بر خلاف پیش بینی همه باخت، خیلی خوشحال شده بود.

عسگری محمدیان افزود: امیرحسین زارع نیز با ۲۱ سال سن نباید مقابل پتریاشویلی گرج با آن سن و سال کم می آورد. همه این را می دانستند که کشتی گیر گرج همیشه در ۳ دقیقه دوم به لحاظ بدنی کم می آورد اما در المپیک دیدیم که زارع مقابل او کم آورد و در نهایت با وجود شایستگی شکست خورد.

دارنده ۳ مدال نقره جهان و المپیک، خاطرنشان کرد: اصلا قصد تقابل با محمدی را نداشته و نخواهم داشت و نمی خواهم زحمات کسی را زیر سوال ببرم اما بچه های ما در المپیک انگار خواب بودند، در صورتیکه تیم بسیار خوبی داشتیم که می توانستند بهتر کشتی بگیرند و عناوین بالاتری را بدست بیاورند. کشتی گیران ما تن و بدنشان خسته بود.

وی در ادامه درباره انتقاد محمدی از علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی به دلیل اینکه از روی سکوها به کشتی گیران توصیه های فنی داشته است، گفت: دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی، خودش قهرمان جهان و المپیک بوده و بر مسائل فنی کشتی به خوبی تسلط دارد. او هیچ وقت قصد دخالت نداشته و اگر هم از روی سکوها داد و فریاد زده بخاطر این بوده که دلش برای بچه ها و کشتی می سوزد. او زندگی اش را برای کشتی گذاشته و نمی تواند بی تفاوت باشد. به خدا قسم این حرف ها را نه به این خاطر که رییس هیات کشتی هستم و در دفاع از علیرضا دبیر می زنم، اما باید واقعیت ها را بگویم. آیا دبیر که خودش قهرمان جهان و المپیک است و کشتی را می فهمد نباید حرف می زد؟ مگر چنین چیزی می شود؟ این درست نیست بگوییم رییس فدراسیون چون مسائل فنی را در مبارزه ها می گفته حواس کشتی گیر ما را پرت کرده است. او به عنوان رییس فدراسیون که از تیم حمایت کاملی داشت آمده بود که دست غلام را بگیرد نه اینکه پای او را بگیرد. اگر آن بالا داد می زد بخاطر این بود که دلش می سوخت و نمی خواست بچه ها ببازند.

رییس هیات کشتی مازندران، در پایان گفت: غلامرضا محمدی قهرمان و مربی خوب کشتی ایران است اما نباید از صحبت های کارشناسان ناراحت شود و باید حرف هایشان را قبول کند. همه انسان ها اشتباه دارند. مگر می شود یک نفر بگوید من اشتباهی ندارم؟ همه انسانیم و اشتباه می کنیم. من که نگفتم اشتباهات او عمدی بوده است. برای آقای محمدی آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *