کارگاه‌های خانگی و کوچک مقیاس، قدم مناسبی برای اشتغال‌زایی است

سادس/تهران استاندار تهران گفت: باید دست در دست هم بدهیم تا صنایع و محصولات ورامین معرفی شوند و مسئولین هم تلاش کنند که تولیدات رونق بیشتری بگیرد.

به گزارش سادس، محسن منصوری عصر جمعه ۱۵ بهمن ماه در حاشیه نمایشگاه کارآفرینی و دستاوردهای روستایی و عشایری ورامین ضمن قدردانی از دست اندرکاران برای برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه، نمایش بخشی از ظرفیت‌های شهرستان ورامین محسوب می‌شود.

منصوری با بیان اینکه تمام مبانی علمی و تجربه‌های دنیا مبین است که برای ایجاد کثرت اشتغال رفع بیکاری و رونق در اشتغال باید به سمت مشاغل خانگی گام برداشته شود گفت: تولیدات و کارآفرینی اجتماعی یک سرفصل مهم و کاربردی در دنیا به حساب می‌آید.

استاندار تهران عنوان کرد: طی سال‌های گذشته در بسیاری از کشورها رویکرد برای حل مشکل اشتغال به صورت ایجاد صنایع و کارخانه‌ها وکارگاه‌های بزرگ بود که امروزه از این موضوع عبور کرده ایم و ایجاد کارگاه‌های خانگی و کوچک مقیاس قدم مناسبی برای کثرت اشتغال می‌باشد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کنونی نیز از جنس کارگاه‌های کوچک مقیاس است اظهار کرد: این افراد و کارآفرینان با کمترین داشته‌ها و نقدینگی ظرفیت‌ها و یک تسهیلات کم، کاری را انجام داده‌اند که به چرخه تولید رسیده است.

منصوری عنوان کرد: برخی از زمینه‌ها در این نمایشگاه مختص شهرستان است که قابل سرمایه گذاری و اتکا می‌باشد، مثلاً در حوزه فرش و گلیم بافی زحمتی که کشیده شده قابلیت سرمایه گذاری و صادرات را دارد و همچنین در صنعت شیشه و منبت و نقاشی روی شیشه و تراشکاری انصافاً ورامین صاحب سبک است و برند سازی کرده است.

استاندار تهران افزود: در حوزه چرم نیز چرم ورامین کیفیت مثال زدنی دارد و این منطقه مستعد و مثال زدنی است و باید دست در دست بدهیم تا این صنایع و محصولات معرفی شوند و مسئولین هم تلاش کنند که تولیدات رو نق بیشتری بگیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *