خشم اسرائیلی ها از حمایت ها از فلسطین در جریان یک بازی دوستانه

خشم اسرائیلی ها از حمایت ها از فلسطین در جریان یک بازی دوستانه

سازمان داوطلبانه وکلای بریتانیا برای اسرائیل شکایتی رسمی به فیفا ارسال کرد و از سازمان جهانی فوتبال خواست تا در پی چندین حادثه ضد اسرائیلی در رویدادی در قطر در ماه گذشته اقدام کند.

به گزارش سادس و به نقل از تایمز، سازمان داوطلبانه وکلای بریتانیا برای اسرائیل هفته گذشته شکایتی رسمی به فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ارسال کرد و از این سازمان خواست تا برای ریشه‌کن کردن تبعیض‌ها در ورزش، پس از حوادث متعدد ضد اسرائیلی در ماه گذشته، اقدام کند.

این سازمان در نامه ای خطاب به فاطما سامبا دیوف سامورا، دبیر کل فیفا، به پنج مورد جداگانه اقدام ضد اسرائیلی در ماه گذشته در دوحه قطر اشاره کرد که به گفته این سازمان، اساسنامه، قوانین انضباطی و اخلاقی فیفا را نقض کرده است.

چهار مورد از پنج حادثه مربوط به مسابقه “اسطوره های عرب در مقابل اسطوره های جهان” با حضور بازیکنان ستاره سابق بازنشسته برای شروع مسابقات رخ داد. ۳ بازیکن اسرائیلی به خاطر آورام گرانت سرمربی اسرائیلی از این بازی کناره گیری کردند و تعدادی از بازیکنان عربستان سعودی، سوریه، عراق و قطر با پاک کردن پرچم اسرائیل، پیراهن‌های خود را مخدوش کردند.

علاوه بر این، فراس الخطیب بازیکن سوری علیرغم اینکه پیراهن خود را خراب کرده و پرچم اسرائیل را پاک کرده بود، در این مسابقه شرکت کرد. در نتیجه کمیته المپیک سوریه و سازمان فدراسیون عمومی ورزش او را  اخراج کردند.

همچنین در طول مسابقات، پرچم فلسطین به طور معمول توسط بازیکنان و مقاماتی که ارتباط مستقیمی با آن مناطق نداشتند، به نمایش گذاشته می شد.  اعلام حمایت از دولت فلسطین در مخالفت سیاسی و فیزیکی با اسرائیل اقدامی تحقیرآمیز، تبعیض آمیز و تحقیرآمیز است.

سام گرین، یکی از مدیران این سازمان وکلا ، به سندیکای خبری یهودی گفت که سازمان او از فیفا انتظار دارد که “منشور اخلاقی و اساسنامه” خود را حفظ کند و علیه کسانی که در طول مسابقات علیه اسرائیل تبعیض قائل شدند، اقدام کند. او گفت: هنگامی که سازمان‌ها شروع به اجرای قوانین ضد تبعیض در مورد اسرائیل می‌کنند، این پیام را می‌فرستند که اسرائیلی‌ها نه تنها در ورزش بلکه در همه زمینه‌های زندگی قابل قبول هستند.

گرین گفت که فیفا باید پیگیری کند و بازیکنان یا مربیانی را که وضعیت مالی خوبی دارند، جریمه یا تحریم کند و تاکید کرد که آنچه در اینجا مهم است این است که فیفا اقدامات نمادینی انجام دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *