امام خمینی (ره) سرود ایستادگی در رگ‌های ما جاری کرد

تعدادی از نمایندگان مجلس با انتشار پیام هایی در صفحات مجازی خود در شبکه های اجتماعی، ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷ به ایران را گرامی داشتند.

به گزارش سادس، اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر همزمان با ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی به کشور در سال ۱۳۵۷ نوشت:

«با آمدنت شب رفت و سرود فجر نواخته شد که صدایش در فلسطین، لبنان، غزه، عراق و یمن از لسان تربیت یافتگان مکتب خمینی، خامنه ای و سلیمانی به گوش می رسد و تا قیام قائم آل محمد(عج) ادامه خواهد داشت.

آمدی جان جانان، آمدی روح خدا در کالبد زمان، آمدی خمینی کبیر(ره)، آمدی تا روزهایمان رنگ سربلندی بگیرد. آمدی تا در پس آن همه شب های ظلمانی و طولانی طعم روز را فراموش نکنیم. آمدی تا خورشید تابان شب های بی چراغ ما باشی.

ما با تو به حیاتی دوباره رسیدیم و در رگهایمان سرود ایستادگی جاری شد.»

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی و نماینده ممسنی:

« بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَی‏ بَِایَاتِنَآ أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الْظُّلُمَاتِ إِلَی الْنُّورِ وَذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَ لِکَ لَأَیَاتٍ لِّکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ

انقلاب اسلامی ایران انقلابی دینی و فرامدرن بود برای تحول خواهی و عدالت خواهی(میشل فوکو؛ اندیشمند فرانسوی).

انقلاب اسلامی ایران به یقین یکی از مردمی ترین و الهی ترین انقلاب هایی بود که تحقق یافت. از آنجا که مردمی با ایمان به رهبری مصلحی بزرگ آن را رهبری می کرد تبدیل شد به قوی ترین انقلاب عصر خویش برای سرنگونی رژیم های استبداد و استکبار.

مردم آگاه، عدالت‌خواه و مجاهد ایران در همه مراحل پیروزی انقلاب اسلامی همواره خالصانه از بذل جان و مال خود برای برافراشتن پرچم اسلام و مبارزه با ظلم و استبداد و جهالت دریغ نکرده‌اند. حضور اقشار مختلف مردم اعم از پیر ‌و جوان، زن‌ و مرد از همه اقشار و صنوف به‌ویژه آزادگان و محرومان جامعه و جانفشانی شهدای گرانقدر انقلاب و مدافع حرم در بزنگاه‌های تاریخی گواه روشنی بر این حقیقت است.

چنان که رهبر انقلاب در مقدمه بیانیه گام دوم انقلاب به زیبایی بیان می کند: از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت می گمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، یاد و خاطر بنیانگذار کبیر انقلاب امام راحل و شهدای گرانقدر، این ایام فرخنده را به تمامی مردم شریف و شهید پرور شهرستان های ممسنی و رستم تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امیدوارم ما خادمان این ملت همیشه قهرمان با همت و همدلی بیشتر بتوانیم خدمتگزاران صدیقی برای آنان باشیم. از خداوند متعال سعادت، بهروزی و پیشرفت را برای ایران اسلامی مسألت می نمایم.»

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *