برای شرکت در رقابت‌های جهانی تلاش می‌کنم

برای شرکت در رقابت‌های جهانی تلاش می‌کنم

سادس/فارس کشتی گیر جوان شیرازی با اشاره به فراهم شدن بستر حضورش در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، تاکید کرد که توان خود را برای جلب نظر مربیان تیم ملی و شرکت در رقابت‌های جهانی جوانان معطوف خواهد کرد.

غلام فرخی هرچند نتوانست در مسابقات انتخابی برای حضوردر رقابت های قهرمانی آسیا برگزیده شود اما در اردوهای تیم ملی حضور خواهد داشت تا شانس خود را برای جلب نظر کادر فنی و حضوردر رقابت های قهرمانی جوانان جهان امتحان کند.

او در خصوص رقابت های قهرمانی کشور که حکم انتخابی تیم ملی را داشت به سادس گفت: مسابقات قهرمانی کشور، در واقع رقابت های انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات آسیایی بود. نفرات اول تا سوم به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شدند و نفر اول هم به عنوان نماینده ایران در رقابت های قهرمانی آسیا انتخاب شد. اما انتخاب یک فرنگی کار برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان، بستگی به نظر کادر فنی تیم ملی دارد.

فرخی گفت: سطح مسابقات انتخابی که در سالن هفتم تیر تهران برگزار شد بسیار بالا بود و تمامی مدعیان حضور داشتند. متاسفانه من در همان کشتی نخست مقابل کشتی گیر قمی که سال گذشته هم قهرمان شده بود، مغلوب شدم. اما خوشبختانه ایشان به فینال راه یافت و من توانستم به رقابت های شانس مجدد راه پیدا کنم. دو حریف من روی تشک حاضرنشدند و توانستم با شکست رقبایی از قم و لرستان، به مقام سوم دست پیدا کنم.

فرخی درباره چگونگی ورودش به عرصه کشتی توضیح داد: من ابتدا چندسال را در فوتبال گذراندم اما با توجه به اینکه در یک خانواده کشتی گیر به دنیا آمده ام، با توصیه پدرم به سمت این رشته کشیده شدم. متاسفانه در فوتبال هم بدون پول و پارتی، سخت است به جایی برسید و بنابراین تصمیم گرفتم فرنگی کار شوم و از این تصمیم خوشحالم.

فرنگی کار جوان شیرازی که ۱۹ ساله و اهل محله دروازه کازرون شیراز است، درباره برنامه پیش روی خود گفت: فعلا زیر نظر آقای رحیم گیوی و برادران گرایی تمرین می کنیم که واقعا برایمان زحمت می کشند و در این مدت پیشرفت خیلی خوبی زیر نظر این عزیزان داشته ام. از چند روز دیگر هم اردوی تیم ملی شروع می شود و می خواهم شانسم را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان امتحان کنم.

غلام فرخی ضمن قدردانی از پدرش که از قهرمانان ورزش زورخانه ای است و بر پیشرفت او در کشتی نظارت کامل دارد، درباره کمبودهای این رشته در شیراز گفت: به طور کلی همیشه نسبت به کشتی کم لطفی وجود داشته. شیراز قطب کشتی فرنگی ایران است و چند قهرمان المپیک و جهان دارد و به بنظر من باید امکانات خیلی بیشتری در اختیار فرنگی کاران شیرازی قرار داده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *