محمودزاده: نظارت بر توزیع ارز ترجیحی افزایش یابد

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی باید در طول زمان و با برنامه باشد تا موج تورمی ناشی از آن زندگی مردم را با چالش رو برو نکند.

به گزارش سادس، جلال محمودزاده در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس گفت: دولت پیشنهاد تبدیل ارز ترجیحی دارو، نان، نهاده های دامی و کالاهای اساسی به ارز آزاد را مطرح کرده است و  اکنون نیز قیمت نهاده‌های دامی تولید کنندگان را تحت فشار قرار داده است. هنوز که ارز ترجیحی وجود دارد مردم برای تامین دارو باید در صف بایستند.

وی در ادامه گفت: قیمت کالاهای اساسی سرسام آور بالا رفته است. اگر نظارت دقیق بر توزیع ارز ترجیحی وجود ندارد ما نباید توجیه بیاوریم. بلکه باید به دنبال یک برنامه نظارتی دقیق باشیم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس تصریح کرد: حذف یک باره ارز ترجیحی زندگی مردم را با چالش و مشکل جدی رو به رو می کند؛ اگر بناست ارز ترجیحی حذف شود باید در طول زمان و با  ارائه برنامه باشد تا موج تورمی ناشی از آن گریبانگیر زندگی مردم نشود.

وی در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بحث اشتغال جوانان از مهمترین دغدغه‌های امروز جامعه است این وزارتخانه باید به طور جدی به این موضوع بپردازد؛ بحث رتبه بندی معلمان و استخدام معلمان حق التدریسی، نهضتی و خرید خدماتی از دیگر موضوعات حائز اهمیت است که باید به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *