آمریکا در صدد اصلاح اشتباهات گذشته است

سادس/اصفهان یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مذاکراتی انجام شود که آمریکا به تعهدات قبلی خود بازگردد باید از آن استقبال کرد که به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی درصدد اصلاح اشتباهات گذشته خود هستند.

حسین محمد صالحی در گفت‌وگو با سادس درباره مذاکرات وین و آینده مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر سیاستمداران جهان اذعان دارند که خروج آمریکا از برجام بزرگ‌ترین اشتباه این کشور بود و به نظر می‌رسد سردمداران ایالات متحده درصدد هستند اشتباهات گذشته را به نوعی اصلاح کنند و از طرفی دیگر ایران اسلامی بر سر مواضع خود مانده است و رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرد از هیچ مذاکره‌ای رویگردان نیستیم.

وی افزود: بنابراین اگر مذاکراتی انجام شود که آمریکا به تعهدات قبلی خود بازگردد، باید از آن استقبال کرد و نگرانی‌هایی که غرب از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران دارد برطرف می‌شود و مجبور خواهند شد در مقابل اراده ملت ایران کوتاه بیایند و برخی تعهدات را قبول کنند. اگر این تعهدات از سوی ایران پذیرفته شود و تحریم‌ها کاهش یابد و راه برون رفتی از وضعیت اقتصاد کنونی فراهم شود، قابل پذیرش است.

نماینده مردم چادگان، فریدن و فریدونشهر در مجلس، گفت: معتقدم اراده کافی در هر دو طرف برای رسیدن این مذاکرات به نتیجه مطلوب و مشخص وجود دارد. شک نکنید که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای در روند اقتصادی کشور تأثیر مثبت دارد، اما باید بدانیم که این تأثیر قابل توجه نخواهد بود و طبق فرموده مقام معظم رهبری رویه اقتصاد مقاومتی که در پیش گرفته‌ایم، بسیاری از بن‌بست‌ها را رفع می‌کند و باید همین شیوه را ادامه دهیم تا اقتصاد کشور ترمیم شود.

محمد صالحی خاطرنشان کرد: البته به نتیجه رسیدن برجام و رفع تحریم‌ها نیز باید با جدیت دنبال شود و اگر صبر مردم قدری بیشتر باشد، قطعاً از بسیاری مسائل و مشکلات عبور خواهیم کرد و آینده خوبی پیش‌رو خواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *