نمایشگاه دائمی ویژه محصولات بانوان مهارت آموخته کارآفرین بروجرد ایجاد می‌شود

سادس/لرستان نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه دائمی ویژه محصولات بانوان مهارت آموخته کارآفرین شهرستان ایجاد می‌شود.

عباس گودرزی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان مهارت آموخته و کارآفرین بروجرد که نهم بهمن‌ماه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران این شهرستان صورت گرفت، ضمن بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه و استقبال از ترویج آموزش‌های مهارتی بازار محور ویژه بانوان، اظهار کرد: افزایش اثربخشی و کارایی آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای بانوان، رشد و توسعه اشتغال زنان به‌ویژه در حوزه مشاغل خانگی به‌منظور رونق اقتصاد خانوار، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در این راستا، مشارکت کارآفرینان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی علاقه‌مند در توسعه کارآفرینی و نیز ارگان‌های حمایتی، با فراهم کردن شرایط دریافت تسهیلات کم‌بهره می‌تواند در رونق بازار کسب‌وکار و ایجاد مشاغل پایدار بسیار مؤثر و نقش‌آفرین باشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس قول مساعد جهت راه‌اندازی و ایجاد نمایشگاه دائمی ویژه بانوان مهارت آموخته کارآفرین در مسجد امام خمینی (ره) شهرستان بروجرد و نیز نمایشگاه‌های فصلی جهت ایجاد بازار مناسب فروش محصولات تولیدی را، داد.

حشمت اله معتمدی سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان نیز در این بازدید ضمن تبریک ایام باسعادت میلاد بانوی دو عالم، تأکید کرد: درصورتی‌که بخواهیم کشور در مسیر توسعه با قدرت پیش رود، با توجه به توانمندی‌های بانوان این سرزمین نیاز به حضور فعال آنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نیز حوزه تولید و اشتغال داریم.

وی افزود: در دامان مادران ایثارگر و تلاشگر این سرزمین، جوانان و نسل آینده در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی کشور، تربیت و پرورش می‌یابند.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با اشاره به جامعه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان، اضافه کرد: این اداره‌کل در راستای رسالت آموزشی خود، جهت بالا بردن توانایی مهارتی و شغلی زنان و دستیابی آنان به شغل پایدار و کسب درآمد نسبی در راستای تحکیم بنیان خانواده و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری، به ارائه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز منطقه و بازار می‌پردازد.

معتمدی بیان کرد: این نمایشگاه به‌درستی بیانگر بالفعل یافتگی ظرفیت‌های بانوان مهارت آموخته است که جهت ادامه فعالیت و ماندگاری در بازار کار، نیاز به تسهیلات کم‌بهره و نیز بازارچه‌های دائمی جهت ارائه محصولات وزین خود دارند که انصافاً قابل رقابت و صادرات در سطح منطقه نیز هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *