قاسم پور: جلسات با روسای دادگاه های خانواده تا حصول نتیجه اصلاح قانون خانواده پیگیری می شود

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: جلسات فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با رؤسای دادگاه‌های خانواده در موضوع اصلاحیه قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱ ادامه خواهد داشت.

به گزارش سادس، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «در هفته زن، فراکسیون زنان با حضور رئیس مجلس، میزبان رؤسای دادگاه‌های خانواده در موضوع اصلاحیه قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱ بود. از سال گذشته در تعامل با جامعه کارشناسی، این اصلاحیه در حال پیگیری است. این جلسات تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.»

وی همچنین در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نیز نوشت: «حدود یک دهه از اجرای قانون حمایت خانواده در محاکم خانواده می‌گذرد و در این مدت نواقص خود را در آیین دادرسی و رویه قضایی نشان داده است. از سال گذشته با رویکرد اصلاح این نواقص، با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس جلساتی را با قضات، وکلا و کارشناسان حقوقی برگزار کردیم.

‌اختلاف رویکردی در موضوعات مرتبط با خانواده، یکی از مهم‌ترین مسائل در قانون‌گذاری است

‌اختلاف رویکردی در موضوعات مرتبط با خانواده، یکی از مهم‌ترین مسائل در قانون‌گذاری است که نیازمند تعامل و گفت‌وگوی مؤثر میان نخبگان برای دستیابی به رویکرد واحد هستیم. با همین نگاه، در هفته زن، نشستی با حضور دکتر قالیباف و برخی رؤسای دادگاه‌های خانواده کشور داشتیم و قضات از مسائل موجود در دادگاه‌های خانواده و در زیست‌بوم منطقه خود گفتند.

‌این جلسات و تعامل کارشناسی، تا دستیابی به نسخه نهایی طرح اصلاح قانون حمایت خانواده ادامه خواهد داشت».

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *